 |
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Śro 11:21, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Szymon napisał: | Podsumowanie listopada w ilości rozrządzonych wagonów - wyszło około 700 sztuk, więc na dobę było średnio 23 wagony. Słabo Jednak w tym miesiącu z powodu pewnego zabiegu nastąpi zdecydowana poprawa | A jakiż to będzie zabieg?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michciu22
zwrotniczy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 21:26, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pytanie do zorientowanych, mianowicie skąd przyjeżdżają węglarki ze złomem do Warszawskiej huty i również gdzie są wysyłane platformy z prętami z huty ? Czy wszystko przyjeżdża "pragą" ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Czw 11:11, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
michciu22 napisał: | Pytanie do zorientowanych, mianowicie skąd przyjeżdżają węglarki ze złomem do Warszawskiej huty i również gdzie są wysyłane platformy z prętami z huty ? Czy wszystko przyjeżdża "pragą" ? |
Zdecydowana większość wagonów do huty (myślę, że ponad 80%) przyjeżdża pociągiem TK 22970 z Warszawy Pragi, a na tę stację z kolei wagony przybywają w różnych pociągach z różnych kierunków. Najczęściej złom do huty przybywa z Częstochowy, Grudziądza, Torunia, Olsztyna, Radomia, czasem też z Tarczyna. Wagony zbierane z północno-zachodnich obszarów Polski oraz z Tarczyna, przegrupowywane są w Kutnie i włączane w pociąg z Poznania Franowa do Warszawy Pragi. Ten pociąg przeważnie ok. 14:00 przejeżdża przez WGT i można w nim zobaczyć węglarki ze złomem do huty oraz kryte wagony do Pruszkowa i Teresina. Te wagony (po rozrządzie na Pradze) następnego dnia wracają na WGT pociągiem 22970.
Oprócz tego do huty trafiają węglarki przyciągnięte ze skupu złomu przy WGT oraz przybywające z Grodziska Mazowieckiego. Wagony z Grodziska przyjeżdżają "Pruszkowem" wraz z innymi wagonami (głównie próżnymi krytymi) i po rozrządzeniu i zważeniu wysyłane są do huty bądź włączane w pociąg do Warszawy Pragi skąd następnie jadą pociągiem do Skarżyska-Kamiennej by trafić do huty w Ostrowcu Świętokrzyskim (stacja Bodzechów).
Jeżeli chodzi o ładowne platformy z huty, to trafiają one przeważnie do Świnoujścia (platformy z prętami), do Gliwic oraz Kunowic (platformy z kęsami).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michciu22
zwrotniczy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 17:11, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
O której w ogóle jeździ pociąg do Pragi z WGT ? Jeśli chodzi o złomowisko w Grodzisku to działa ono prężnie bo czasem jeździ prócz planowych kursów nawet w sobotę a ilość węglarek czasem sięga aż 15. Raz na jakiś czas coś produkuje złomiarz z Pruszkowa ale to ilości dwóch węglarek. Z tego co czytałem na początku tematu to do kiedy funkcjonował pociąg do Łodzi Olechowa i jakie wagony on miał ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michciu22 dnia Czw 17:12, 13 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Pią 1:28, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
michciu22 napisał: | O której w ogóle jeździ pociąg do Pragi z WGT ? | TLE 22970 obecnie planowo na WGT przyjeżdża o 16:35. Zaznaczam, że od obecnego rozkładu pociąg ten przemianowano na pociąg liniowy...
michciu22 napisał: | Z tego co czytałem na początku tematu to do kiedy funkcjonował pociąg do Łodzi Olechowa i jakie wagony on miał ? | TNE 9082 W-wa Gł. Tow. - Łódź Olechów po raz ostatni funkcjonował chyba w 2009 roku. W ostatnich latach głównie były to wagony przyjeżdżające w grupie z Pragi np. typu Ugpps, Simms, Zaes, ale także wiele różnorakich zagranicznych "blaszaków". W kierunku Łodzi jeździły głównie wagony, które docelowo jechały np. do stacji rozrządowej w Tarnowskich Górach. Obecnie ta relacja jest załatwiona jednym bezpośrednim pociągiem w relacji W-wa Praga - Tarnowskie Góry z pracą w stacji Łódź Olechów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pią 19:46, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Piotr napisał: | Zdecydowana większość wagonów do huty (myślę, że ponad 80%) przyjeżdża pociągiem TK 22970 z Warszawy Pragi, a na tę stację z kolei wagony przybywają w różnych pociągach z różnych kierunków. Najczęściej złom do huty przybywa z Częstochowy, Grudziądza, Torunia, Olsztyna, Radomia, czasem też z Tarczyna. Wagony zbierane z północno-zachodnich obszarów Polski oraz z Tarczyna, przegrupowywane są w Kutnie i włączane w pociąg z Poznania Franowa do Warszawy Pragi. Ten pociąg przeważnie ok. 14:00 przejeżdża przez WGT i można w nim zobaczyć węglarki ze złomem do huty oraz kryte wagony do Pruszkowa i Teresina. Te wagony (po rozrządzie na Pradze) następnego dnia wracają na WGT pociągiem 22970. |
Czemu skoro ten pociąg jedzie przez WGT nie może przejść z pracą w stacji? Skoro i tak włączają jakąś grupę wagonów po drodze to przecież można to tak zestawić, aby po prostu zostawić część wagonów w stacji i po próbie pojechać dalej, przecież to będzie jakaś godzina straty. A tak to z tego co widzę tracimy jeden dzień na wożenie tego po mieście. Pociąg przyjeżdża na Pragę jednego dnia, drugiego późnym południem wraca na WGT i dopiero trzeciego dnia rano jedzie do Huty... Z ekonomicznego punktu widzenia to bzdura, wydłużamy czas obrotu wagonu, dostawę do klienta itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Sob 1:01, 15 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Czemu skoro ten pociąg jedzie przez WGT nie może przejść z pracą w stacji? Skoro i tak włączają jakąś grupę wagonów po drodze to przecież można to tak zestawić, aby po prostu zostawić część wagonów w stacji i po próbie pojechać dalej, przecież to będzie jakaś godzina straty. A tak to z tego co widzę tracimy jeden dzień na wożenie tego po mieście. Pociąg przyjeżdża na Pragę jednego dnia, drugiego późnym południem wraca na WGT i dopiero trzeciego dnia rano jedzie do Huty... Z ekonomicznego punktu widzenia to bzdura, wydłużamy czas obrotu wagonu, dostawę do klienta itd. | O logice zamawiania rocznych tras PKP Cargo można by mówić godzinami. Dla mnie przykładem takiego bezsensu było to, że przez cały rozkład 2011 wykupiony był pociąg 9961/9960, a mimo to Cargo wolało zamawiać indywidualne rozkłady dla pociągów, które w prawie identycznych godzinach jechały to do Błonia to do Teresina, zależnie od potrzeby...
Ogólnie zasada jest taka, że pociągi niemasowe (TP, TN) poruszają się pomiędzy stacjami rozrządowymi, a dopiero później z tych stacji wagony rozsyłane są do podległych stacji manewrowych lub stacji obsługiwanych (w pociągach TN, TK lub TL). Ładnie przedstawia to poniższy schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pech chciał, że WGT jako SM znajduje się na trasie pomiędzy dwoma SR, więc wagony podróżują według podanego przez Ciebie bezsensownego schematu. W naszym przypadku nie zdarzają się niestety opcje oznaczone na schemacie na zielono - odnotowałem tylko jeden przypadek w ciągu ostatniego roku żeby pociąg z innej SR skończył bieg na WGT. Było tak w przypadku TNE 4190 rel. Tarnowskie Góry - W-wa Praga - stało się tak dlatego, że na bodaj 35 wagonów aż 28 jako stację docelową miało Warszawę Jelonki Pozostałe wagony zrzucono na tor 55 i dopiero wieczorem powędrowały na Pragę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Sob 15:57, 15 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ten system transportowania wagonów generalnie ma pewien sens, tylko przydałoby się w nim nieco elastyczności. Jeżeli wiadomo, że załóżmy w 90% składów (w sumie to nawet niech to będzie 50%) jadących na Pragę przez WGT są jakieś wagony na rejon WGT, to powinno się je zapinać na koniec składu i w drodze na Pragę zostawiać je w stacji. Wtedy zyskujemy w tym interesie jeden dzionek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Sob 18:36, 15 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Ten system transportowania wagonów generalnie ma pewien sens, tylko przydałoby się w nim nieco elastyczności. Jeżeli wiadomo, że załóżmy w 90% składów (w sumie to nawet niech to będzie 50%) jadących na Pragę przez WGT są jakieś wagony na rejon WGT, to powinno się je zapinać na koniec składu i w drodze na Pragę zostawiać je w stacji. Wtedy zyskujemy w tym interesie jeden dzionek. |
To prawda, tylko, że dochodzą jeszcze dwie sprawy.
1. Wagony do WGT przybywają nie tylko z kierunku zachodniego, ale też z np. północy czy północnego wschodu. Wtedy muszą jechać przez Pragę, więc nie uniknie się pociągu TLE 22970, bo i tak trzeba te wagony jakoś dostarczyć na Odolany. Taki pociąg miałby wtedy pewnie z 5-6 wagonów, co byłoby niezbyt ekonomiczne.
2. Wagony jadące w pociągu wielogrupowym od strony Poznania, mają wagony do WGT w różnych miejscach składu. Dlatego, że część została dołączona w Kutnie i tę grupę można by ewentualnie odpiąć, ale niektóre kryte jadą od zachodniej granicy przez Poznań Franowo i są pomiędzy innymi wagonami. Poza tym najczęściej jest tak, że grupa dołączana w Kutnie, ma też wagony do Warszawy Pragi i wtedy już w ogóle jest mix.
Logistyka przewozów w pojedynczych wagonach i grupach wagonowych nie jest prostą sprawą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Sob 22:23, 15 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
I dlatego to jest takie ciekawe
Ad. 1 Faktycznie jest to pewien problem, ale trzeba pamiętać, że wtedy są też mniejsze koszty PLKi, która kasuje za masę składu.
Ad. 2 Jeśli ten pociąg jest zestawiany jak leci to faktycznie jest to duży problem, aczkolwiek przy odrobinie pomyślunku przy zestawianiu wagonów da się to prosto zrobić. Poznań powinien mieć wagony do WGT na końcu, Kutno podłącząć się wagonami do WGT do wagonów na WGT, a Pragę mieć na samym końcu. W ten sposób mamy w środku jedną grupę wagonów tylko do WGT i na stacji wystaczy stonka, która podjedzie od tyłu, odczepi wagony do WGT i ewentualne praskie, pojedzie gdzies na bok, zostawi WGT i same praskie dołączy z powrotem. Problem zaczyna się robić, jeśli ten pociąg oprócz Kutna, ma coś gdzieś jeszcze dołączane - wtedy to chyba faktycznie gra nie warta świeczki zaczyna się robić.
Tak na prawdę to te wszystkie rozważania trzebaby przeliczyć mając na uwadze wszystkie czynniki i konkretne dane, co gdzie i skąd jeździ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:00, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Tak na prawdę to te wszystkie rozważania trzebaby przeliczyć mając na uwadze wszystkie czynniki i konkretne dane, co gdzie i skąd jeździ  |
...i zapewne są metody. Jeśli swego czasu Toyota wymyśliła lean manufacturing, Motorolla - Six Sigmę i tak dalej, to pewnie i podstawowe zagadnienie logistyki wyewoluowało nieco przez lata. Ale w niektórych firmach obowiązuje zasada "zawsze tak robiliśmy i było dobrze"... nie wiem, czy Cargo się do takich zalicza, czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michciu22
zwrotniczy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21:41, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Na Odolanach musi być prawdziwy brak taboru gdyż dziś pragę prowadził ST44-089
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Nie 9:43, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
michciu22 napisał: | Na Odolanach musi być prawdziwy brak taboru gdyż dziś pragę prowadził ST44-089  | Jeżeli chodzi Ci o wieczorny 99271 do WPR to ja nie wiem czy prowadzenie tego składu nie jest optymalnym wykorzystywaniem lokomotywy, która i tak później luzem jedzie do Tłuszcza czy Małkini...
Ach, zapomniałem dodać. Wczoraj w godzinach popołudniowych przez "górkę" rozrządzony został skład z Okęcia, w skład którego wchodziły m.in. wagony ochronne od przyprowadzonego przedwczoraj do Warszawy składu metra Wagony pojechały na Pragę, skąd zapewne dalej udadzą się w kierunku południowej granicy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Nie 10:33, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Nie 15:52, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak na marginesie to jakiś przekręt z tymi wagonami ochronnymi, bo na początku miesiąca widziałem na Okęciu wystawione wagony ochronne Metra, a z tym składem przyjechały wagony austriackie, być może producenta. Ciekawe w takim razie, gdzie pojechały te metrowskie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michciu22
zwrotniczy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 19:26, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Szymon napisał: | Jeżeli chodzi Ci o wieczorny 99271 do WPR to ja nie wiem czy prowadzenie tego składu nie jest optymalnym wykorzystywaniem lokomotywy, która i tak później luzem jedzie do Tłuszcza czy Małkini |
Do Pruszkowa zawsze jedzie stonka o ile nie zostaje na noc w Pruszkowie, gagarin jechał wczoraj na odcinku Praga - WGT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|