|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:48, 05 Lip 2008 Temat postu: "Dumpcary" na WMH! |
|
|
Któregoś dnia w końcówce czerwca na WMH pojawił się skład prowadzony przez jedną z warszawskich SM48 (TEM2U) złożony z wagonów typu "dumpcar". Na podstawie obserwacji wnioskuję, że były to typy:
- 422V seria Fa, przebudowane z platform 401Z
- 418Vc lub pokrewne, serii Fas
Nie jestem pewien serii i typów, ale faktem pozostaje, że w składzie były "dumpcary" zarówno budowy oryginalnej, jak również przebudowane z platform 401Z.
Źródła:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:45, 14 Sie 2008 Temat postu: Re: "Dumpcary" na WMH! |
|
|
Kulecki napisał: | Któregoś dnia w końcówce czerwca na WMH pojawił się skład prowadzony przez jedną z warszawskich SM48 (TEM2U) złożony z wagonów typu "dumpcar". |
Sytuacja powtórzyła się w tym tygodniu - poniedziałek bądź wtorek (11 lub 12 sierpnia). Dumpcarów było duuużo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pon 22:49, 09 Mar 2009 Temat postu: Mijanka ;) |
|
|
Dzisiaj bardzo fartownie udało mi się załapać na coś, co można nazwać mijanką. Ale po kolei.
Stojąc pod UW zastanawiałem się czym do domu wracać - E-2 czy tramwajem. Podjechał Edward, więc sprawa się rozwiązała. Opłacało się postać trochę w korkach, bo przejeżdżając nad WMH dojrzałem z niego skład dumpcarów stojący na nowobudowanym torze. Mialem ze sobą aparat, więc wróciłem się szybciutko 184 z Radiowej do Kazubów (bo stamtąd asfaltem można dojść w okolice toru ) i powędrowałem spacerkiem w stronę WMH. Po drodze były ze dwa Rp1, ale myślałem, że to pewnie manewry. Okazało się, że nie - z Huty wracała akurat SM48-112 z 25 węglarkami i straszyła kierowców na Lazurowej. Na sąsiednim torze stała jak się później okazało SM48-114 ze składem też ok. 25 wagonów. Potaplałem się trochę w tamtejszym bagienku i zrobiłem zdjęcie tej mijanki:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Korzystając z okazji powędrowałem też kawałek i uwieczniłem już skład dumpcarów solo:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Panowie na ostatnim zdjęciu po prawej przerabiali rozjazd po przejeździe pociągu z Huty. Nie wiem co oni tam robili dokładnie, bo nie widziałem, ale akustycznie brzmiało to jakby energicznie walili w niego młotkiem
A tak z innej beczki to zdziwiłem się strasznie, bo nikt mi słowa nie pisnął, jak się tam kręciłem: pan ochroniarz tylko popatrzył po czym schował się gdzieś nim go minąłem, panowie od rozjazdów okiem nie mrugneli, a cała reszta mijanych usiłowała się dobrać do tych wagonow z tłuczniem, zresztą widać ich na tych zdjęciach.
A błoto faktycznie mają tam imponujące.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Nie 16:51, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie na WMH wjeżdża pociąg z dumpcarami, jak mi się zachce to może tam pójdę. Swoją drogą bardzo śmiesznie to wyglądało - jadą dwa pociągi jeden za drugim, jak tramwaje. Pierwszy pociąg z węglarkami, więc zapewne do Huty (widziałem tylko jego ostatnie wagony, więc lokomotywy nie znam). Drugi z jakąś SM48 na przedzie bieży wolno kawałek za nim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krru
zwrotniczy
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Ulrychów
|
Wysłany: Nie 17:14, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
O ile dobrze policzyłem i zapamiętałem na początku jedzie SM48-114 i SM42-714, 14 Eaos (czy jakoś tak) potem SM48-112, 8 takich płaskich wagonów samowyładowczych z kruszywem i jeszcze prawie 20 (już się pogubiłem z liczeniem) takich lejkowatych. Sorki za mało fachową terminologię, ale nie znam się typach wagonów. Obserwowałem to w miejscu dawnego przejazdu ul Górczewskiej. Tam tworzyło to jeden skład, nie wiem czy ta druga lokomotywa była sprzęgnięta z resztą, ale chyba to ona dawała główny power - sądząc po obrotach silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:45, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
krru napisał: | ... 8 takich płaskich wagonów samowyładowczych z kruszywem i jeszcze prawie 20 (już się pogubiłem z liczeniem) takich lejkowatych. ... |
Wiadomo, o co chodzi, wytłumaczyłeś dokładnie
Płaski, czyli dumpcar, 418V i pochodne, seria Fas i inne. Piąty od góry.
[link widoczny dla zalogowanych]
Służy to-to do przewozu ładunków masowych z rozładunkiem automatycznym. Zaletą jest właśnie samodzielny rozładunek, szybki i bezbolesny. Wadą tych wagonów jest większa masa własna (a więc mniejszy użyteczny ładunek) niż w Eaosie, są też znacznie droższe.
A te lejkowate to hopper-dozator. Służą do przewozu ładunków masowych z rozładunkiem dozowanym na zewnątrz lub pomiędzy szyny. Tu wykorzystuje się je do podsypywania toru zastępczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Nie 19:50, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Kulecki napisał: | A te lejkowate to hopper-dozator. Służą do przewozu ładunków masowych z rozładunkiem dozowanym na zewnątrz lub pomiędzy szyny. Tu wykorzystuje się je do podsypywania toru zastępczego. | Czyli Facc typu 411V
"Dumpcary" przyjeżdżają jako bezpośredni pociąg do WGT (tzn. nie są przetaczane "przez szczyt" jak węglarki na WMH), a następnie z lokomotywą (jak widać tamarą ) prowadzone są na miejsce rozładunku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Nie 23:36, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Efekt spaceru na tor
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Mogliby jeździć ciut wcześniej, bo zdjęcie mijanki to już na resztkach resztek światła było robione, co zresztą widać. Nakręciłem też taki filmik przedstawiający rozładunek hopperów, jak się kiedyś uda mu dotrzeć na youtuba to wrzucę linka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:27, 16 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Efekt spaceru na tor
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Moje ulubione!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|