|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judyta
nastawniczy
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Osada Młyńska
|
Wysłany: Sob 9:29, 09 Cze 2012 Temat postu: Polskie dworce . |
|
|
Zakładam nowe tematy trochę ze strachem, ale myślę, że administrator wybaczy mi szarogęszenie się na forum. Jeżeli uzna że nie ma potrzeby rozszerzania tematyki to jak to najczęściej bywa wywali moje posty i pozamiata to co nabrudziłam.
Może ten temat nie ma związku bezpośredniego z forum tematycznym, ale warto zastanowić się i podyskutować na temat zmian jakie zaszły na PKP w ostatnich latach. Czy podział na spółki jest korzystny? Co zyskaliśmy, a co straciliśmy bezpowrotnie? Jak kolej widzi pasażer.
Jako przykład najbrzydszego dworca mogę podać Wejherowo. Ostatnia fotka dla porównania Tak wygląda dworzec w Żyrardowie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Judyta dnia Sob 9:31, 09 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Wardas
zawiadowca stacji
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wawrzyszew
|
Wysłany: Nie 1:36, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Barrdzo ładna posadzka w przejściu podziemnym a o dworcach śpiewał już Kazik w piosence "Polska": "Czy byłeś kiedyś w Kutnie na dworcu w nocy, jest tam taki syf że pękają oczy" ale przyznać trzeba, że przed Euro wiele dworców wypiękniało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Judyta
nastawniczy
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Osada Młyńska
|
Wysłany: Nie 13:57, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kilka wyremontowano, wiele zlikwidowano i ogólnie jakoś to działa. Tylko dlaczego czuję niesmak? Dlaczego nikt nie ratuje starych zabytkowych dworców? To nasza polska historia.Nie tylko historia kolejnictwa, ale kraju. Skoro Polska stawia na turystykę to dworce powinno się ratować. Gdzie są konserwatorzy zabytków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:44, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Judyta napisał: | ...Dlaczego nikt nie ratuje starych zabytkowych dworców? To nasza polska historia.Nie tylko historia kolejnictwa, ale kraju. Skoro Polska stawia na turystykę to dworce powinno się ratować. Gdzie są konserwatorzy zabytków? |
Nie jest aż tak źle: ostatnimi czasy kilka zabytkowych dworców doczekało się renowacji. Jako pozytywny przykład podam przewspaniały dworzec w Iławie, którego renowację ukończono po paru latach żmudnych prac (fotoreportaż w Świecie Kolei 2/2012).
Generalnie na Warmii i Mazurach zachowało się w stanie zbliżonym do oryginalnego wiele dworców, nastawni i wież ciśnień; w samym tylko Olsztynie mamy trzy (!) wieże ciśnień z różnych epok rozwoju kolei, zabytkowy spichlerz, magazyn i wachlarzową halę lokomotywowni. W Korszach zachowały się dwie piękne wieże ciśnień i całe kolejowe osiedle zabudowane wielorodzinnymi domami o konstrukcji szachulcowej. Fakt, w tych samych Korszach zdewastowano i zburzono wachlarzową lokomotywownię wraz z zapleczem, w Olsztynie dziewiętnastowieczny drewniany Dworzec Zachodni dwie dekady temu zastąpiono współczesną typówką. Zachowano jednak podziemne przejście:
[link widoczny dla zalogowanych]
Obecnie przejście poddawane jest renowacji.
Fakt, nic nie wytłumaczy aktu wandalizmu polegającego na wyburzeniu dworca Łódź Fabryczna.
Inną ciekawostką są dawne dworce i inne budowle (wieże ciśnień, nastawnie, strażnice przejazdowe), sprzedawane prywatnym właścicielom. Częstokroć ich zewnętrzność zostaje zachowana, a otoczenie budynków jest bardzo starannie utrzymane.
Reasumując: nie ma reguły; czasem jest lepiej, czasem gorzej, ale nie powiedziałbym, że wszędzie i z gruntu źle.
Judyta napisał: | To nasza polska historia. Nie tylko historia kolejnictwa, ale kraju. Skoro Polska stawia na turystykę to dworce powinno się ratować. |
Święte słowa. Zwłaszcza w obliczu podniesienia parametrów na paru magistralnych liniach, dzięki czemu kolej powinna zyskać na konkurencyjności wobec transportu kołowego (lubię się w ten sposób pocieszać).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kulecki dnia Nie 16:51, 17 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|