 |
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Czw 21:31, 21 Sie 2008 Temat postu: Utrzymanie linii |
|
|
Wczoraj w okolicy ul. Babimojskiej bodaj 6-osobowa ekipa pracowała przy wymianie niektórych podkładów. Podobne prace prowadzono wiosną, ich zwieńczeniem jest przejazd pociągu, który zbiera na platformę stare podkłady, które do tego czasu leżą porzucone w poblizu toru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Śro 23:39, 24 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Dziś panowie z TORSTALu w sile ok. 8 chłopa grzebali przy górce śmieciowej. Z tego co zauważyłem wymieniają niektóre drewniane podkłady, ze szczególnym uwzględnieniem tych, gdzie łączą się szyny. Dodatkowo wygrzebują ziemię spomiędzy niektórych podkładów (jaki to ma cel? likwidacja wychlapów?), ponadto w paru miejscach wymieniono odcinki szyn. Trzeba przyznać, że Huta dba o swoje tory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Wto 22:17, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Trzeba przyznać, że Huta dba o swoje tory.  |
... czego wyrazem jest likwidacja sierżantów na łuku przy szlaku Łosia.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:58, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Dziś panowie z TORSTALu w sile ok. 8 chłopa grzebali przy górce śmieciowej. Z tego co zauważyłem wymieniają niektóre drewniane podkłady, ze szczególnym uwzględnieniem tych, gdzie łączą się szyny. Dodatkowo wygrzebują ziemię spomiędzy niektórych podkładów (jaki to ma cel? likwidacja wychlapów?), ponadto w paru miejscach wymieniono odcinki szyn. Trzeba przyznać, że Huta dba o swoje tory.  |
Na tym odcinku jeszcze zdarzaja sie stare podklady GBL. W niektorych miejscach bezstyki popekaly (to dlatego z Tomkiem swego czasu zatrzymywalismy tu pociag), niektore lubki laczace wypadaly poza podkladami. Generalnie bardzo zasluzony odcinek, naprawy mu sie przydadza.
Choc z drugiej strony... ta roznorodnosc nawierzchniowa to byl pewien klimacik. Szczesliwie mamy zdjecia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Śro 19:55, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Kolejne prace torowe, tym razem przy jednostce.
Fot. Janek Myrta
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:16, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
TLG napisał: | Kolejne prace torowe, tym razem przy jednostce.
--ciach--
Fot. Janek Myrta |
No po prostu rewelacja! Czyżby znowu Torstal? Jaki numer ma ta 401Da? Czyżby nowa pozycja w wykazie taboru?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Czw 19:15, 06 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jaki numer ma ta 401Da? |
Ze zdjęcia, które dostałem wynika, że to 401Da - 418. Ale zdjęcie jest bardzo rozmazane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Nie 0:53, 09 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
A propos tych sierżantów o których pisał Siecool, ostatnio gdy przechadzałem się tamtędy zauważyłem że rzeczywiście wskaźniki stojące na łuku zniknęły, ale zacząłem sie zastanawiać, do ilu km/h pociąg musiał przy nich zwalniać, skoro kiedyś prędkość szlakowa na WMH wynosiła 10km/h? Do 5km/h?
Takie same wskaźniki stały przy przejeździe na Arkuszowej, ciekaw jestem czy tam też już je zlikwidowali.
Pozdrawiam, Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:18, 09 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Piotr napisał: | do ilu km/h pociąg musiał przy nich zwalniać, skoro kiedyś prędkość szlakowa na WMH wynosiła 10km/h? Do 5km/h? |
Ostatnimi czasy latają ponad 20km/h. Tamara przy tej prędkości przestaje gdakać, a zaczyna gwizdać. Dawniej - nie do pomyślenia.
Zresztą - na ostatniej wyprawie sami widzieliśmy, jeździ się szybciej niż za Lucchiniego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Pon 18:00, 10 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak rzeczywiście, a tak przy okazji może to być kolejna propozycja do aktualizacji i drobnej poprawki na stronie, bo prędkość szlakowa wynosi już 20 km/h. A po modernizacji i budowie obwodnicy na odcinku wzdłuż trasy S 8 pociągi mają śmigać aż 40km/h, (wtedy juz niedaleko do magistrali ) jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić no, ale może żeby biedna Tamara wciągnęła cały skład na wyżyny w okolicach Lazurowej z poziomu -1 potrzebuje dużej prędkości
Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pią 22:06, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Silos sobie odpicował rozjazd przed bramą:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Poprawiono podtorze, wstawiono nowe szyny i nowe podrozjazdnice (przeraźliwie śmierdzące). Ale mimo to przeciwwaga w postaci betonowego kloca przetrwała
Lekką kosmetykę przeprowadzono też przy rozjeździe na żeberko ochronne przy Arkuszowej - wymieniono kilka kluczowych podrozjazdnic (które nie śmierdzą tak bardzo), całość przesmarowano.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pon 20:22, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Znowu jakaś delikatna kosmetyka torowiska się zaczęła na WMH. Na pierwszym łuku torowiska (tylko tamtędy szedłem) powymieniano miejscami podkłady i przesmarowano śruby mocujące szyny. Biorąc pod uwagę, że śruby niemalże ociekały tym smarowidłem, to te prace odwalano najprawdopodobniej dzisiaj. Tak to wygląda dla przykładu:
Ponadto miejscami na słupkach hektometrowych albo na podkładach pojawiły się znaki zapewne geodezji - widziałem Rp6, Rp7 i Rp8. Z tego co pamiętam identyczne pojawiły się już chyba rok temu wzdłuż trasy dwudziestki - też miały formę Rp x. Czy istnieje jakaś książka kodów geodezji, która pomogłaby wykryć co to Rp x oznacza?
Dodam jeszcze, że dzisiaj dwóch panów z Budimeksem na plecach, uzbrojonych w pilę spalinową, wycinało krzaczory rosnące wzdłuż torów niedaleko Siodlarskiej.
Na koniec taka ciekawostka z odciętej bocznicy do rampy przy Kocjana. Zwinęło się stamtąd zaplecze budowy osiedla i odsłoniło to co pod spodem. Zdumiewająco dobrze to wygląda teraz. Na drugim zdjęciu można dojrzeć, że na pewno był kiedyś drugi tor w tym miejscu, bo na scianie rampy widać ślad namalowanego wskaźnika końca toru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:19, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Na koniec taka ciekawostka z odciętej bocznicy do rampy przy Kocjana. Zwinęło się stamtąd zaplecze budowy osiedla i odsłoniło to co pod spodem. Zdumiewająco dobrze to wygląda teraz. Na drugim zdjęciu można dojrzeć, że na pewno był kiedyś drugi tor w tym miejscu, bo na scianie rampy widać ślad namalowanego wskaźnika końca toru.
|
Dokładnie tak - nawet tam bruku nie było. A już obok i owszem - czyli czołowa rampa kołowa połączona z czołowo-boczną kolejową... nieźle to wojsko wymyśliło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
pomocnik maszynisty
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:36, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Orientuje się ktoś co tam za/wyładowywano ? i do kiedy ? Tor drugi zniknął chyba w latach 90tych, lub jeszcze wcześniej.
A tak przy okazji malowania dziwnych znaków Rp po podkładach... oprócz tego zauważyłem, że na prawie całym odcinku od osiedla Górce do rozjazdu na tor tymczasowy pozabijano opórki przeciwpełzne koło podkładów od zewnętrznej strony łuku, co by tor pełzania nie dostawał - sądzę, że powbijano je własnie wtedy pewnie. Sporo złączek nosiła ślady przekucia, czyli ślady po wyboczeniu pod podkładką... to wyglądało już na starszą robotę jednak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ricardos
starszy maszynista
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Bemowa
|
Wysłany: Czw 5:12, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Łowco, tam kiedyś wyładowywano czołgi T-54, transportety opancerzone Topaz i inne takie stalowe potwory. Jeszcze w późnych latach '80 widziałem takowy załadunek. Znaczy się z daleka, bo wojsko otoczyło teren i nie było szans za zbliżenie się. Jedynie z Ikarusa jadącego na Groty mogłem luknąć nieco. Pancerniaki ładowali na takie bardzo grube, ciężkie wagony platformy, typowe dla eszelonów wojskowych jadących na poligon w Bierdusku czy Żaganiu. Sprzęt wyjeżdżał z terenu WATu chyba.
Ricardos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|