Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawostki z życia komunikacji miejskiej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 55, 56, 57  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 17:42, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Nie twierdzę, że coś jest nie tak z OC. Po prostu fakt, że jest to element, który najczęściej widywałem na torach, nasuwa spostrzeżenie, iż jest to najbardziej narażony na odpadnięcie element tramwaju. Ponadto moje spostrzeżenia dotyczą niewielkiego wycinka warszawskiej sieci tramwajowej. Ciekawe ile bym zarobił w skupie złomu gdybym codziennie odbywał spacery wzdłuż torowisk. Smile


Wzdłuż torowisk lezy wiele elementów. Sam dziś widziałem kilka wałów z przegubem Cardana. Szczęk leży stosunkowo mało, bo łatwo je zabrać. Jest trochę śrub, sprężyn i innych elementów. Jakieś 20 lat temu, na rogu Okopowej i Świerczewskiego znalazłem prawie całe "sanki" od pantografu. I co z nich zrobiłem? Po małej modyfikacji zrobiłem z nich....sanki....Po wyjęciu grafitu i zabudowaniu siedziska, świetnie się na nich śmiagło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 17:47, 24 Lip 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
Wzdłuż torowisk lezy wiele elementów.

Może się pokuszę o złożenie całego tramwaju. Znam kogoś, kto by się z tego bardzo ucieszył. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 17:49, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Edgar napisał:
Wzdłuż torowisk lezy wiele elementów.

Może się pokuszę o złożenie całego tramwaju. Znam kogoś, kto by się z tego bardzo ucieszył. Wink


No, to dzieła! Wink

Jeżeli życzysz sobie lokalizację konkretnych elementów, to mogę podawać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 17:56, 24 Lip 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
Jeżeli życzysz sobie lokalizację konkretnych elementów, to mogę podawać.

Właśnie tak pomyślałem. Nawet miałem Cię zapytać, czy mógłbym się zwrócić o pomoc, gdybym nie wiedział co do czego. Smile
Biorąc pod uwagę różnorodność taboru, który kursuje w Warszawie i gubi części, mogłaby z tego wyjść "ciekawostka komunikacyjna".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 18:00, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Edgar napisał:
Jeżeli życzysz sobie lokalizację konkretnych elementów, to mogę podawać.

Właśnie tak pomyślałem. Nawet miałem Cię zapytać, czy mógłbym się zwrócić o pomoc, gdybym nie wiedział co do czego. Smile
Biorąc pod uwagę różnorodność taboru, który kursuje w Warszawie i gubi części, mogłaby z tego wyjść "ciekawostka komunikacyjna".


Większość elementów pochodzi ze starszego taboru. Sporo części z 13-ek i 105-ek jest "kompatybilnych". Najwięcej jest wałów, szczęk oraz części grafitowych nakładek ze ślizgów pantografów. Natomiast, grafit jest dosyć twardy i do rysowania się średnio nadaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 18:04, 24 Lip 2010    Temat postu:

Nawet jakby coś nie pasowało to - tu by się ucięło, zeszlifowało, tam by się dospawało, przykleiło i jakoś by poszło. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 18:11, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Nawet jakby coś nie pasowało to - tu by się ucięło, zeszlifowało, tam by się dospawało, przykleiło i jakoś by poszło. Smile



Jak to się mawia - Polak potrafi. Jak by się bliżej przyjrzeć, to większość starszego taboru jest w ten sposób zmodyfikowana. W naszym zakładzie, nie ma chyba dwóch identycznych wozów. Różnią się często wizualnie. A już jeżeli chodzi o instalację elektryczną, to jest w ogóle ciekawie. Czasem mi chwile zajmuje, by się połapać co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 18:15, 24 Lip 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
Czasem mi chwile zajmuje, by się połapać co i jak.

Ale czy dzięki temu praca nie jest ciekawsza. Zamiast sztampy i rutynowych czynności zawsze może być jakaś niespodzianka. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 18:23, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Ale czy dzięki temu praca nie jest ciekawsza. Zamiast sztampy i rutynowych czynności zawsze może być jakaś niespodzianka. Wink


Niespodzianek, to akurat w tym fachu nie brakuje. Mnie aż tak mocno te "udogodnienia" nie przeszkadzają, nawet przy awariach. Jakoś sobie radzę. Gorzej, gdy ktoś zupełnie nic nie kuma. Wtedy jest dramat. Nawet w czasie jazdy "wyświetla" mi się w głowie aktualny schemat połączeń, przy danym reżimie pracy. "Wyczuwam" gdy nagrzewa się rozrusznik, lub przełączają się styczniki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 18:31, 24 Lip 2010    Temat postu:

O tych przeróbkach, podmiankach poczytałem sobie trochę w monografii TW. Tyle tylko, że tam są opisy oficjalnych zmian wprowadzanych w wagonach. Znając życie, domyślam się ile musi być wagonów nie przystających do opisów z monografii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 18:37, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
O tych przeróbkach, podmiankach poczytałem sobie trochę w monografii TW. Tyle tylko, że tam są opisy oficjalnych zmian wprowadzanych w wagonach. Znając życie, domyślam się ile musi być wagonów nie przystających do opisów z monografii.



Dokładnie. Niektóre sprzęty, kilka razy w roku przechodzą "metamorfozę". Nie sądzę, by monografia opisywała lokalizację i wysokość podstaw foteli (a, wbrew pozorom, tu różnice są spore) oraz pulpitów. W jednym wozie siedzę nieco po prawej, w innym, nieco po lewej, jeszcze w innym na skos, bliżej/dalej od szyby. "Geograficzna" lokalizacja bezpieczników też bywa różna, i to nawet w ramach jednego składu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 18:40, 24 Lip 2010    Temat postu:

Myślę, że admini nie zafundują nam po "bananku" za taką niemalże prywatną pogadankę. W temacie raczej się mieścimy. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 18:44, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Myślę, że admini nie zafundują nam po "bananku" za taką niemalże prywatną pogadankę. W temacie raczej się mieścimy. Wink


Moim zdaniem, miescimy się jak najbardziej. Z resztą. Forum chyba służy do wymiany myśli. A, że robimy to praktycznie we dwóch. No cóż. Ja zawsze, choćby swoimi opisami, staram się prowokować do dyskusji, do zadawania pytań. Oglądających jest sporo (niedługo dojdziemy do 10000 wyświetleń), ale piszących, jak na lekarstwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Sob 18:49, 24 Lip 2010    Temat postu:

Jak dobrze pójdzie to jutro pomacham Ci na trasie, może nawet jakiś kursik, tylko będę w całkiem innej lokalizacji. Zgadnij gdzie? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 19:01, 24 Lip 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Jak dobrze pójdzie to jutro pomacham Ci na trasie, może nawet jakiś kursik, tylko będę w całkiem innej lokalizacji. Zgadnij gdzie? Smile


Spoko. Uprzedzam też, że mogę dostać inną linię. Raczej będę miał 71, ale jest problem z godziną końca pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 55, 56, 57  Następny
Strona 38 z 57

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin