|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 17:42, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Nie twierdzę, że coś jest nie tak z OC. Po prostu fakt, że jest to element, który najczęściej widywałem na torach, nasuwa spostrzeżenie, iż jest to najbardziej narażony na odpadnięcie element tramwaju. Ponadto moje spostrzeżenia dotyczą niewielkiego wycinka warszawskiej sieci tramwajowej. Ciekawe ile bym zarobił w skupie złomu gdybym codziennie odbywał spacery wzdłuż torowisk. |
Wzdłuż torowisk lezy wiele elementów. Sam dziś widziałem kilka wałów z przegubem Cardana. Szczęk leży stosunkowo mało, bo łatwo je zabrać. Jest trochę śrub, sprężyn i innych elementów. Jakieś 20 lat temu, na rogu Okopowej i Świerczewskiego znalazłem prawie całe "sanki" od pantografu. I co z nich zrobiłem? Po małej modyfikacji zrobiłem z nich....sanki....Po wyjęciu grafitu i zabudowaniu siedziska, świetnie się na nich śmiagło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 17:47, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Edgar napisał: | Wzdłuż torowisk lezy wiele elementów. |
Może się pokuszę o złożenie całego tramwaju. Znam kogoś, kto by się z tego bardzo ucieszył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 17:49, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Edgar napisał: | Wzdłuż torowisk lezy wiele elementów. |
Może się pokuszę o złożenie całego tramwaju. Znam kogoś, kto by się z tego bardzo ucieszył. |
No, to dzieła!
Jeżeli życzysz sobie lokalizację konkretnych elementów, to mogę podawać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 17:56, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Edgar napisał: | Jeżeli życzysz sobie lokalizację konkretnych elementów, to mogę podawać. |
Właśnie tak pomyślałem. Nawet miałem Cię zapytać, czy mógłbym się zwrócić o pomoc, gdybym nie wiedział co do czego.
Biorąc pod uwagę różnorodność taboru, który kursuje w Warszawie i gubi części, mogłaby z tego wyjść "ciekawostka komunikacyjna".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 18:00, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Edgar napisał: | Jeżeli życzysz sobie lokalizację konkretnych elementów, to mogę podawać. |
Właśnie tak pomyślałem. Nawet miałem Cię zapytać, czy mógłbym się zwrócić o pomoc, gdybym nie wiedział co do czego.
Biorąc pod uwagę różnorodność taboru, który kursuje w Warszawie i gubi części, mogłaby z tego wyjść "ciekawostka komunikacyjna". |
Większość elementów pochodzi ze starszego taboru. Sporo części z 13-ek i 105-ek jest "kompatybilnych". Najwięcej jest wałów, szczęk oraz części grafitowych nakładek ze ślizgów pantografów. Natomiast, grafit jest dosyć twardy i do rysowania się średnio nadaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 18:04, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nawet jakby coś nie pasowało to - tu by się ucięło, zeszlifowało, tam by się dospawało, przykleiło i jakoś by poszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 18:11, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Nawet jakby coś nie pasowało to - tu by się ucięło, zeszlifowało, tam by się dospawało, przykleiło i jakoś by poszło. |
Jak to się mawia - Polak potrafi. Jak by się bliżej przyjrzeć, to większość starszego taboru jest w ten sposób zmodyfikowana. W naszym zakładzie, nie ma chyba dwóch identycznych wozów. Różnią się często wizualnie. A już jeżeli chodzi o instalację elektryczną, to jest w ogóle ciekawie. Czasem mi chwile zajmuje, by się połapać co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 18:15, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Edgar napisał: | Czasem mi chwile zajmuje, by się połapać co i jak. |
Ale czy dzięki temu praca nie jest ciekawsza. Zamiast sztampy i rutynowych czynności zawsze może być jakaś niespodzianka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 18:23, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Ale czy dzięki temu praca nie jest ciekawsza. Zamiast sztampy i rutynowych czynności zawsze może być jakaś niespodzianka. |
Niespodzianek, to akurat w tym fachu nie brakuje. Mnie aż tak mocno te "udogodnienia" nie przeszkadzają, nawet przy awariach. Jakoś sobie radzę. Gorzej, gdy ktoś zupełnie nic nie kuma. Wtedy jest dramat. Nawet w czasie jazdy "wyświetla" mi się w głowie aktualny schemat połączeń, przy danym reżimie pracy. "Wyczuwam" gdy nagrzewa się rozrusznik, lub przełączają się styczniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 18:31, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
O tych przeróbkach, podmiankach poczytałem sobie trochę w monografii TW. Tyle tylko, że tam są opisy oficjalnych zmian wprowadzanych w wagonach. Znając życie, domyślam się ile musi być wagonów nie przystających do opisów z monografii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 18:37, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | O tych przeróbkach, podmiankach poczytałem sobie trochę w monografii TW. Tyle tylko, że tam są opisy oficjalnych zmian wprowadzanych w wagonach. Znając życie, domyślam się ile musi być wagonów nie przystających do opisów z monografii. |
Dokładnie. Niektóre sprzęty, kilka razy w roku przechodzą "metamorfozę". Nie sądzę, by monografia opisywała lokalizację i wysokość podstaw foteli (a, wbrew pozorom, tu różnice są spore) oraz pulpitów. W jednym wozie siedzę nieco po prawej, w innym, nieco po lewej, jeszcze w innym na skos, bliżej/dalej od szyby. "Geograficzna" lokalizacja bezpieczników też bywa różna, i to nawet w ramach jednego składu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 18:40, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Myślę, że admini nie zafundują nam po "bananku" za taką niemalże prywatną pogadankę. W temacie raczej się mieścimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 18:44, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Myślę, że admini nie zafundują nam po "bananku" za taką niemalże prywatną pogadankę. W temacie raczej się mieścimy. |
Moim zdaniem, miescimy się jak najbardziej. Z resztą. Forum chyba służy do wymiany myśli. A, że robimy to praktycznie we dwóch. No cóż. Ja zawsze, choćby swoimi opisami, staram się prowokować do dyskusji, do zadawania pytań. Oglądających jest sporo (niedługo dojdziemy do 10000 wyświetleń), ale piszących, jak na lekarstwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa, Praga Południe
|
Wysłany: Sob 18:49, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dobrze pójdzie to jutro pomacham Ci na trasie, może nawet jakiś kursik, tylko będę w całkiem innej lokalizacji. Zgadnij gdzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 19:01, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Sleepingowy napisał: | Jak dobrze pójdzie to jutro pomacham Ci na trasie, może nawet jakiś kursik, tylko będę w całkiem innej lokalizacji. Zgadnij gdzie? |
Spoko. Uprzedzam też, że mogę dostać inną linię. Raczej będę miał 71, ale jest problem z godziną końca pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|