Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawostki z życia komunikacji miejskiej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 55, 56, 57  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Czw 15:51, 27 Maj 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
W najbliższy poniedziałek, po godzinie 13.00 śmigam zabytkowym tramwajem w ramach akcji "Rzuć palenie razem z nami".


O, jak będziesz znał godziny i trasę to daj znać, może się przejadę bo zdaje się, że popołudnie będę miał wolne.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 5:56, 28 Maj 2010    Temat postu:

Tomek Wardas napisał:
Edgar napisał:
W najbliższy poniedziałek, po godzinie 13.00 śmigam zabytkowym tramwajem w ramach akcji "Rzuć palenie razem z nami".


O, jak będziesz znał godziny i trasę to daj znać, może się przejadę bo zdaje się, że popołudnie będę miał wolne.

Pozdrawiam !
Tomek


Na moje oko wychodzi, że odjazdy z pl. Narutowicza będą od 14:00, co ok. 1,5 godziny. Szukam jakiś papierów na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 8:56, 28 Maj 2010    Temat postu:

A co do trasy, to będzie chyba jakoś tak:

pl. Narutowicza - Filtrowa, Krzywickiego, Nowowiejska, Al. Niepodległości, Chałubińskiego, al. Jana Pawła II, Ks. Popiełuszki, Słowackiego -Metro Marymont, Słowackiego, Ks. Popiełuszki, al. Jana Pawła II, Stawki, Andersa, Marszałkowska, Nowowiejska, Krzywickiego, Filtrowa - pl. Narutowicza.

Ktoś wpadł na pomysł, by skręcać od razu w ul. Stawki, z al. Jana Pawła II. Raczej będę jednak forsował trasę przez Metro Marymont, gdyż organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II/Stawki, nie zakłada fazy świateł dla prawoskrętu. Ponadto, torowisko jest mało używane i nie bardzo uśmiecha mi się tam skręcać, zwłaszcza taborem, którym będę jeździć. W ogóle, stan torowiska, na przedmiotowym skrzyżowaniu jest tragiczny. Nawet jak jadę na wprost, to mam wrażenie, ze się wykoleję, nie mówiąc już o skrętach. Tym bardziej się niepokoję, gdyż tabor zabytkowy, ze względu na swoją konstrukcję (jeden wózek) jest bardziej podatny na wykolejenie, nawet przy minimalnych prędkościach. Przekonałem się kiedyś o tym, cofając do hali na terenie zakładu R-3. Na całe szczęście jechałem naprawdę powoli i udało się wstawić wagon bez interwencji dźwigu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Pią 16:46, 28 Maj 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
W najbliższy poniedziałek, po godzinie 13.00 śmigam zabytkowym tramwajem w ramach akcji "Rzuć palenie razem z nami".


No to mamy trzy dni "staruszki" na torach.
Sobota - Tramwajem dla powodzian - Zabytkowe tramwaje typu N i K będą kursowały w godzinach 10-18, z częstotliwością co 40 minut, na następującej trasie:
Ratuszowa ZOO - Jagiellońska - Most Gdański - Słomińskiego - Rondo Radosława - Okopowa - Towarowa - Grójecka - Pl. Narutowicza - Grójecka - Al. Jerozolimskie - Most Poniatowskiego - Zieleniecka - Targowa - Ratuszowa ZOO.
Niedziela - z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka linia "D" - Linia D będzie kursowała z częstotliwością co 45 minut na trasie: PL. NARUTOWICZA – Filtrowa – Krzywickiego – Nowowiejska – Marszałkowska – Andersa – Międzyparkowa – Słomińskiego – most Gdański – Starzyńskiego – Jagiellońska – RATUSZOWA ZOO – Jagiellońska – Ratuszowa – Targowa – al. Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Marszałkowska – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA.
Poniedziałek - Rzuć palenie razem z nami - info u Edgara.

Sobotnie kursy - darmowe, niedzielne - bilety jednorazowe i okresowe, jednorazowe kasowane w "dziurkaczu", okresowe - specjalne pieczątki u konduktorów z datą i godziną rozpoczęcia podróży (brak możliwości aktywacji biletów na WKM).
Informacje ze strony ZTM. Nic nie ma o akcji "Rzuć palenie razem z nami"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Pon 23:38, 31 Maj 2010    Temat postu:

No i mam zaliczone wszystkie trzy dni na "staruszkach".
Jakoś tak się złożyło, że za każdym razem trafiałem na N 607. (K 445 widziany na mijankach i w trakcie spaceru). W sobotę "tramwaj powodziowy" cieszył się średnim zainteresowaniem. Bez tłoku, momentami średnie zapełnienie. Niedzielna linia "D" miała już większe wzięcie. Spotkał mnie tylko zawód. Specjalnie nabyłem bilet okresowy ze względu na pieczątkę, którą mieli przystawiać konduktorzy. Pieczątki nie było. Trudno, zadowoliłem się "dziurkaczem". Za to poniedziałkowy tramwaj "Rzuć palenie" może i nie "pękał w szwach", ale wzbudzał spore zainteresowanie przechodniów. Brygada wyposażona w megafon sprawiała, że sporo osób oglądało się w stronę tramwaju. Atmosfera była raczej wesoła. Pewnie byłoby jeszcze weselej gdyby nie Edgar. Zamiast włączyć się w ogólną wymianę zdań to ciągle obserwował tory, sygnalizację świetlną, zrzędził na zajeżdżających torowiska kierowców, wchodzących przed tramwaj pieszych itp. Very Happy No i na koniec urwał korbę zadajnika jazdy...........

Oczywiście, nic nie urwał. Very Happy Na terenie zajezdni Woronicza, podczas wstawiania wagonu na kanał, przełożył ją na drugi koniec wagonu.
I to by było na tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 22:18, 01 Cze 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
No i mam zaliczone wszystkie trzy dni na "staruszkach".
Jakoś tak się złożyło, że za każdym razem trafiałem na N 607. (K 445 widziany na mijankach i w trakcie spaceru). W sobotę "tramwaj powodziowy" cieszył się średnim zainteresowaniem. Bez tłoku, momentami średnie zapełnienie. Niedzielna linia "D" miała już większe wzięcie. Spotkał mnie tylko zawód. Specjalnie nabyłem bilet okresowy ze względu na pieczątkę, którą mieli przystawiać konduktorzy. Pieczątki nie było. Trudno, zadowoliłem się "dziurkaczem".


Ja nie nawiedzałem tych okazjonalnych tramwajów. W piątek i w sobotę świętowałem w plenerach moje imieniny. Ponadto, nadrabialem majowe zaległości w spaniu.

Sleepingowy napisał:
Za to poniedziałkowy tramwaj "Rzuć palenie" może i nie "pękał w szwach", ale wzbudzał spore zainteresowanie przechodniów. Brygada wyposażona w megafon sprawiała, że sporo osób oglądało się w stronę tramwaju. Atmosfera była raczej wesoła. Pewnie byłoby jeszcze weselej gdyby nie Edgar. Zamiast włączyć się w ogólną wymianę zdań to ciągle obserwował tory, sygnalizację świetlną, zrzędził na zajeżdżających torowiska kierowców, wchodzących przed tramwaj pieszych itp. Very Happy No i na koniec urwał korbę zadajnika jazdy...........


Czyli wszystko w normie. Tym razem, była nie lada atrakcja dla pasażerów, gdyż mogli tego zrzędzenia posłuchać. Wink Nieliczni, mogą o nim poczytać na tym forum. Zawsze jestem oddzielony od pasazerów kabiną, a tu taki wypas - frontem do pasażera Wink Niezbyt wielu może mieć tak bezpośredni kontakt z motorniczym, jak przy przejeździe tego typu zabytkowym tramwajem. Dobrze, że to był darmowy przejazd, bo doliczył bym za te dodatkowe atrakcje parę złotych Wink
Dzięki temu skupieniu, o ktorym mi zawsze mówią koleżanki i koledzy po fachu nie doszło do:
rozbicia 47 samochodów
potrącenia 25 pieszych
całkowitego rozjechania 1 pieszego na przystanku Królewska. Pieszy wtargnął na mój tor, wychodząc zza stojącego tramwaju w przeciwnym kierunku.
Ponadto, udało się 6 razy wyjść z poślizgu.
Tu, tego typu atrakcje można było obejrzeć z bliska i nawet trochę je poprzeżywac. Przychodząc do mnie na wóz liniowy, możecie też brać udział w tego typu akcjach, ale nie już z tak bliska. Niektórych komentarzy nie usłyszycie, a to jak oglądać trójwymiarowy film bez stosownych okularów..... Wink
Oprócz tego "straszliwego zrzędzenia" można bylo się dowiedzieć różnych ciekawostek technicznych, na temat prowadzonego przeze mnie sprzętu. Często padają pytania jak działa nastawnik jazdy/hamowania. Tłumaczę to bardzo prosto. Funkcjonalnie, to działa jak programator w pralce automatycznej. Z tą różnicą, że zamiast silniczka jest moja ręka. Ruszając, mamy kilka pozycji prania wstępnego, potem pranie zasadnicze, płukania, a na pozycji IX mamy wirowanie Wink A korba tzw. breka działa funckjonalnie, jak hamulec ręczny w samochodzie.

Ogólnie przejazd spoko. Nawet pogoda dopisała, choć zapowiadało się źle. Gości, jak zwykle mało. Poza stałymi Gośćmi, był Sleepingowy oraz....hmmm. Acha był mój kolega z drugiej pracy.


Sleepingowy napisał:
Oczywiście, nic nie urwał. Very Happy Na terenie zajezdni Woronicza, podczas wstawiania wagonu na kanał, przełożył ją na drugi koniec wagonu.
I to by było na tyle.


Tak. Postanowilem zmienić "czoło pociągu". W tym celu wyjąłem klucz od nawrotnika i "przełączyłem się" na pulpit właściwy do kierunku jazdy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 1:17, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 22:42, 01 Cze 2010    Temat postu:

Jutro (środa) trenuję linię 46


Rozkładowe odjazdy:

DT Wola > Ratuszowa-ZOO: 14.55, 16.14, 17.34
DT Wola > Cm. Wolski: 15.43, 17.03, 18.23

Ratuszowa-ZOO: 15.13-15.24, 16.32-16.44, 17.52-18.04

Cm. Wolski: 15.53-16.03, 17.13-17.23, 18.33-18.43 (zjazd)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 0:54, 03 Cze 2010    Temat postu:

Linia 46 – czyli w okowach duchoty, oraz mały prysznic z awarią na deser.


CENZURA. W TW TRAMWAJE SIĘ NIE PSUJĄ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 23:58, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 4:53, 03 Cze 2010    Temat postu:

Teraz, rano, znów jakiś idiota, którego prowadzila zapewne nawigacja, wjechał na torowisko tramwajowe w ciągu ul. Okopowej > Rondo "Radosława". Pewnie się klient zdziwił, gdy mu się nagle asfalt skończył. Nie pierwszy i pewnie nie ostatni, który nie patrzy na oznakowanie pionowe i poziome. Dobrze, że to samochód osobowy, bo zazwyczaj wjeżdżają tam ciężarówki, z ktorymi jest więcej kłopotu. Oczywiście, pseudo-pomoc drogowa, ściąga idiotę tak, że po odblokowaniu ruchu w jednym kierunku, został zablokowany drugi kierunek ruchu i to na ponad 10 minut. Żal patrzeć na takich idiotów za kółkiem.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Nie 21:11, 06 Cze 2010    Temat postu:

Jutro (poniedziałek) trenuję linię 10

Rozkładowe czas z Os. Górczewska:

07.15 - 07.29, 09.47 - 10.09, 12.32 -12.54


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Śro 23:02, 09 Cze 2010    Temat postu:

Ja tak jeszcze króciutko o tramwaju "Rzuć palenie". Podczas przejazdu przez MDM, Edgar zaprezentował działanie ABS-u w wagonie N Wink . Tylko dzięki temu nie doszło do "cmoknięcia" z puszką jakiegoś kiermana bez wyobraźni, któremu najwyraźniej (jak niestety wielu) wydawało się, że tramwaj nie potrzebuje czegoś takiego jak droga hamowania. Zresztą, gdyby nie to, że Edgar (pomimo pierwszeństwa) podjeżdżał z zachowaniem "zasady ograniczonego zaufania" do miejsca przecięcia jezdni z torami, to pewnie i ABS Wink by nie wystarczył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 6:54, 10 Cze 2010    Temat postu:

Dzisiaj (czwartek) trenuję linię 8

Rozkładowe czasy

Os. Górczewska: 15.57 - 16.05, 18.17-18.31
Wiatraczna: 17.08 - 17.16, 19.34 - 19.42 (zjazd)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 7:04, 10 Cze 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
Ja tak jeszcze króciutko o tramwaju "Rzuć palenie". Podczas przejazdu przez MDM, Edgar zaprezentował działanie ABS-u w wagonie N Wink . Tylko dzięki temu nie doszło do "cmoknięcia" z puszką jakiegoś kiermana bez wyobraźni, któremu najwyraźniej (jak niestety wielu) wydawało się, że tramwaj nie potrzebuje czegoś takiego jak droga hamowania. Zresztą, gdyby nie to, że Edgar (pomimo pierwszeństwa) podjeżdżał z zachowaniem "zasady ograniczonego zaufania" do miejsca przecięcia jezdni z torami, to pewnie i ABS Wink by nie wystarczył.


"ABS" stosuję dosyć często i to w każdym typie wozu. Najczęściej "wyprzedzam" działanie pokładowych układów przeciw-poślizgowych. Z boku wygląda to dosyć komicznie. W wozach z pedałmi, wygląda to jak "stepowanie" po pedale hamulca, czasem kopanie w pedał jazdy. Tak najczęściej wychodzi się z poślizgów. W wozach z joystickiem, w takich sytuacjach wykonuję ruchy ręką, jak przy jakiejś ambitnej grze komputerowej, wymagającej znacznej zręczności. Zasada ograniczonego zaufania jest bardzo ważna. Zwyczajowo, nawet gdy nie ma dużego ruchu, znacznie zmniejszam prędkość przed skrzyżowaniami i innymi, newralgicznymi miejscami. Często używam dzwonka. Wyznaję zasadę, że lepiej zadzwonić niż "przydzwonić".
Co do "ABS-u" w wagonach typu N, to trzeba liczyć tylko i wyłącznie na wyczucie, słuch i rozwagę. Wagony tego typu nie posiadają żadnych układów wspomagających hamowanie w trudnych warunkach. Trzeba trochę poruszać korbą nastawnika rozruchu/hamowania oraz ewentualnie otworzyć spust piasecznic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 7:34, 11 Cze 2010    Temat postu:

Linia 8 – czyli parno, duszno i bez dramatów.


CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 23:58, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Pią 20:51, 11 Cze 2010    Temat postu:

Mamy chyba tego samego gościa VIP Very Happy . Tylko ja nie na wagonie a... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 55, 56, 57  Następny
Strona 30 z 57

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin