![Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna](http://www.wmh.warszawa.pl/instant/logo.jpg) |
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ricardos
starszy maszynista
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Bemowa
|
Wysłany: Nie 21:05, 06 Wrz 2009 Temat postu: Zhajcowany autobus miejski w Bratysławie |
|
|
Tym razem Słowacy doświadczyli pożaru komory silnikowej w citybusie.
O ile mnie wzrok nie myli, to przegubowa Karosa stanęła w ogniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ricardos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Pon 8:38, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Pewnie miał się spalić Solaris, ale komuś się coś pomyliło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Wardas
zawiadowca stacji
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wawrzyszew
|
Wysłany: Sob 20:27, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem gdzie to dać więc daję tutaj
Nowe Solarisy, które mają przyjść na Ostrobramską, mają mieć system automatycznego tłumienia pożaru. Jednakże już teraz jeździ conajmniej jeden autobus wyposażony w taki system - 8811.
Uwaga: nie widziałem systemu w działaniu toteż ewentualne opisy działania które podam mogą się różnić od tego, jak jest w rzeczywistości.
System nie jest skomplikowany.
Ta lampka na "trójzębie" oraz sygnał dźwiękowy informują o powstaniu pożaru. Widok z daleka, czyli gdzie szukać tej lampki:
Jak to wygląda w praktyce:
Czerwony przewód to detektor dymu. Na jego końcu na dole znajduje sę manometr, który najprawdopodbniej podaje ciśnienie płynu gaśniczego w gaśnicy. Biały przewód to przewód, którym porusza się piana gaśnicza w razie ewentualnego pożaru.
Tu można zobaczyć, gdzie przewody skręcają. Wielość pasków z tego co wiem jest spowodowana istniejącą klimatyzacją oraz możliwością zwiększonego poboru prądu w związku z tym.
Sam system jak widać nie jest skomplikowany. Po prostu w razie wykrycia dymu/pożaru (rurka detekcyjna jest umieszczona na gąbce) uruchamia się gaśnica. Nie potrzeba dużo wówczas, gdy klapy są pozamykane.
Gaśnica jest głęboko schowana i ciężko byłoby ją wyjąć - i bardzo dobrze bo gdy czasem zobaczy się jakie rzeczy giną to aż dziw bierze, że w autobusach jeszcze są kierownice.
Po otworzeniu klapy gaśnica jest wręcz niewidoczna. No ale zawsze można otworzyć klapę od środka autobusu...
Pozdrawiam !
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|