Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawostki z życia komunikacji miejskiej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 55, 56, 57  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 18:26, 23 Kwi 2011    Temat postu:

W ostatnim czasie ilość moich relacji nie jest imponująca.


CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:31, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Nie 21:31, 24 Kwi 2011    Temat postu:

Świąteczne 23 – czyli świąteczna kolejka


CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:31, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Pon 19:02, 25 Kwi 2011    Temat postu:

Edgar napisał:
Więc jak zauważycie na pętli motorniczego z konewką, to nie znaczy, że podlewa on tramwaj, by urósł jeszcze bardziej, tylko uzupełnia brakujący piasek.

Edgar... To było piękne! Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Czy to zgodne z przepisami, że na Czynszowej nie masz wcale postoju?
A, od połowy maja będę miała trochę czasu, więc jak dostaniesz 20-tkę, to chętnie wpadnę i zrobię Ci porządną dokumentację fotograficzną Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 23:30, 25 Kwi 2011    Temat postu:

MC napisał:
Edgar... To było piękne! Mr. Green Mr. Green Mr. Green


Cóż.

CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:31, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 7:00, 03 Maj 2011    Temat postu:

Dziś po południu/wieczorem trenuję linię 22 na trasie zminionej: Dw. Wschodni (Kijowska) - Piaski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Wto 13:05, 03 Maj 2011    Temat postu:

Edgar napisał:
Na Wiatracznej musiałem zrobić „oberka”, by wpuścić przed siebie tramwaj linii 28.

Ten oberek "ósemek" i "dwudziestoósemek" to na "wiatraku" codzienność. Czasami nawet "dwudzestkiszóstki" robią takiego zawijasa tylko, że potem nie trafiają na swój peron. Taki układ torów. No i przy okazji "oberków" na "wiatraku" - zwrotnica. Robiąc takiego "oberka" tramwaje wjeżdżając z powrotem na peron przystankowy przejeżdżają przez zwrotnicę sterowaną tylko "kijem". Kiedy potem z Gocławka jedzie linia 9 lub 24 motorniczy muszą przełożyć ją do jazdy w al. Waszyngtona ręcznie. Często widuję jak prowadzący "supery" typu 120N i 120Na muszą pofatygować się do tej właśnie zwrotnicy, bo przedtem był "oberek" Smile. Kolejna taka zwrotnica, o której wiem, znajduje się na pętli "Czynszowa". Skoro już tak się rozpisałem o zwrotnicach to dodam, że istnieją jeszcze zwrotnice sprężynowe. Zwrotnica taka ustawiona jest w stałym położeniu (w naszych warunkach do jazdy na prawy tor). Kiedy przez taką zwrotnicę przejeżdża tramwaj z przeciwnego kierunku, kołami odpycha iglice, które potem wracają do pierwotnego położenia. Jeżeli tramwaj znajdzie się za zwrotnicą sprężynową zjazdową, nie ma możliwości powrotu (przy cofaniu) na ten sam tor. Oczywiście istnieje możliwość ręcznego przełożenia iglic. Jakiś czas temu, w okolicach Dworca Gdańskiego, doszło do "rozkraczenia" tramwaju podczas cofania na takiej właśnie zwrotnicy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sleepingowy dnia Wto 13:06, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 13:11, 03 Maj 2011    Temat postu:

CENZURA

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:32, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Wto 13:26, 03 Maj 2011    Temat postu:

Edgar napisał:
Sleepingowy napisał:
Edgar napisał:
Na Wiatracznej musiałem zrobić „oberka”, by wpuścić przed siebie tramwaj linii 28.

Ten oberek "ósemek" i "dwudziestoósemek" to na "wiatraku" codzienność. Czasami nawet "dwudzestkiszóstki" robią takiego zawijasa tylko, że potem nie trafiają na swój peron. Taki układ torów. No i przy okazji "oberków" na "wiatraku" - zwrotnica. Robiąc takiego "oberka" tramwaje wjeżdżając z powrotem na peron przystankowy przejeżdżają przez zwrotnicę sterowaną tylko "kijem". Kiedy potem z Gocławka jedzie linia 9 lub 24 motorniczy muszą przełożyć ją do jazdy w al. Waszyngtona ręcznie. Często widuję jak prowadzący "supery" typu 120N i 120Na muszą pofatygować się do tej właśnie zwrotnicy, bo przedtem był "oberek" Smile. Kolejna taka zwrotnica, o której wiem, znajduje się na pętli "Czynszowa". Skoro już tak się rozpisałem o zwrotnicach to dodam, że istnieją jeszcze zwrotnice sprężynowe. Zwrotnica taka ustawiona jest w stałym położeniu (w naszych warunkach do jazdy na prawy tor). Kiedy przez taką zwrotnicę przejeżdża tramwaj z przeciwnego kierunku, kołami odpycha iglice, które potem wracają do pierwotnego położenia. Jeżeli tramwaj znajdzie się za zwrotnicą sprężynową zjazdową, nie ma możliwości powrotu (przy cofaniu) na ten sam tor. Oczywiście istnieje możliwość ręcznego przełożenia iglic. Jakiś czas temu, w okolicach Dworca Gdańskiego, doszło do "rozkraczenia" tramwaju podczas cofania na takiej właśnie zwrotnicy.



Można cofać na zwrotnicach sprężynowych, tylko trzeba je zaklinować przy odpowiednim położeniu iglic. Generalnie, na innych zwrotnicach też mozna cofać, ale jak uczą pewne doświadczenia - też wypada je klinować przy cofaniu.


Napisałeś to dokładniej niż ja - klinowanie. Tego zabrakło w "rozkraczeniu" przy Dworcu Gdańskim. Tak coś mi się kołacze po głowie, że podobna sytuacja miała miejsce na Bródnie. Takie zwrotnice stosuje się głównie na mijankach podczas remontów, a cofanie na zwrotnicach zawsze było trochę problematyczne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sleepingowy dnia Wto 13:27, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 13:31, 03 Maj 2011    Temat postu:

CENZURA

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:32, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Wto 13:35, 03 Maj 2011    Temat postu:

I taka to właśnie "uroda" tramwajów. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 13:37, 03 Maj 2011    Temat postu:

Sleepingowy napisał:
I taka to właśnie "uroda" tramwajów. Smile



Niektóre nie są zbyt urodziwe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Śro 6:18, 04 Maj 2011    Temat postu:

Wczorajsze 22 było super.


CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:33, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Śro 21:34, 04 Maj 2011    Temat postu:

Przyznaję bez bicia - sama się spóźniłam i musiałam potem gnać... Wink
17:27 Edgar odjeżdża delfinem z przystanku Młynów. Za jakieś 3 minuty, albo nawet dłużej Evil or Very Mad podjechało tzw. "cokolwiek" - chyba 24, którym dojechałam do PŚ, gdzie przesiadłam się w wiśta-wio-hula-hop-dostawczaka, to znaczy linię 220 i boską Solinę (niech żyje! niech żyje!), ale niech więcej nie jeździ to po Radiowej to istne rodeo było (o kolejce górskiej za chwilę Smile)
Planem A była przesiadka z 24 do 20-tki Edgara na Maryninie, jednak pomysł ów był bardzo chybiony - gdybym była w 1. wagonie, miałabym jakąkolwiek szansę na przesiadkę, a tak obeszłam się smakiem i wybrałam inną trasę. Już wtedy stwierdziłam, że coś nie tak, jeśli Edgar otwiera drzwi i prawie po sekundzie je zamyka. Przecież to takie niekulturalne... A jednak. Trzeba było. Bo zgodnie z rozkładem miałam Edgara na Starym Bemowie nie złapać.
Ale (na moje szczęście) Edgar był już spóźniony, dlatego wsiadłam do 20-tki i pojechałam cały jeden przystanek w kierunku Boernerowa. Spodziewałam się nawet jednej minuty postoju, ale nie - trzeba było ruszać. Wreszcie mogłam zobaczyć zmodernizowaną trasę 20-tki. Niestety nie dane mi było rozkoszować się widokami. Nerwowe zachowanie Edgara udzieliło się i mnie Smile Nasz motorniczy rozglądał się na boki praktycznie co chwilę, musiał uważać na te głupie czujki - i tu charakterystyczny dla wszystkich stopiątek dźwięk (tu gratis tyrystor): pyk pyk mm pyk pyk - czyli jak co do centymetra dojechać do czujki, aby pałka jednak zapaliła się. Od "zakrętu śmierci" do przystanku Marynin Edgar stopniowo zmieniał taktykę - na początku wachlowanie drzwiami, a później sekundowe postoje na przystankach już bez otwierania drzwi. Jazda Obozową i Młynarską przebiegała bez zakłóceń (oczywiście wiadomo - niech żyje śluza przy Deotymy!)
Przy Kinie Femina Edgar zadzwonił dzwonkiem i pokazał mi co stało przed nim - poprzednia brygada 20-tki, na co usłyszałam usprawiedliwienie: "Ale ja jadę punktualnie" Very Happy
Przez całą drogę Edgar informował ludzi na przystankach niezastąpioną delfinową gadaczką na zewnątrz: "Linia numer 20. Kierunek: Kawęczyńska-Bazylika".
Dojeżdżając do przystanku Wojnicka mijaliśmy którąś z poprzednich brygad, a za nią z kolei następna, którą wcześniej gonił Edgar. Czyli stadko. Na Kawęczyńskiej chwila postoju, chyba 5 minut.
Później droga powrotna na Boernerowo. Jak wcześniej mijaliśmy stadka, tak teraz tylko na Kijowskiej minął nas jeden Swing i chyba nic więcej. Przy "zakręcie śmierci" pojawił się nadzór. Ale poza tym, że byli to nic nie zrobili. Na pętlę Edgar dojechał minutę po czasie i - uwaga - miał AŻ 8 minut postoju. Przy okazji stwierdził, że na nowej 20-tce nie da się jechać bez łamania przepisów. Przy okazji ponarzekał na nadzór, który powinien być na pętli, a nie w krzakach na rogu, na "zaplecze socjalne" w postaci Toi-Toia, czy wreszcie marnej cenie biletu w porównaniu z atrakcjami kolejki górskiej, jakie Edgar zapewnił pasażerom Smile

Poniżej dokumentacja fotograficzna.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez MC dnia Śro 21:35, 04 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 6:40, 05 Maj 2011    Temat postu:

CENZURA

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:33, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 15:32, 07 Maj 2011    Temat postu: Dzień Ziemi

Gdyby ktoś był zainteresowany, to jutro (niedziela) jeżdżę w ramach obchodów Dnia Ziemi.
Tabor zabytkowy.


Rozkładowe czasy:

Kielecka: 09.56, 11.42 - 11.55, 13.42 - 13.55, 15.42 - 15.55, 17.42 (zjazd do Zajezdni "Mokotów")

Metro Marymont: 10.36 - 10.56, 12.36 - 12.56, 14.36 - 14.56, 16.36 - 16.56


Okopowa > Metro Marymont: 10.21, 12.21, 14.21, 16.21
Okopowa > Kielecka: 11.14, 13.14, 15.14, 17.14


Trasa: Kielecka - Rakowiecka, Al. Niepodległości, Nowowiejska, Krzywickiego, Filtrowa, pl. Narutowicza, Grójecka, Towarowa, Okopowa, al. Jana Pawła II, Ks. Popiełuszki, Słowackiego - Metro Marymont

Powrót tą samą trasą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 55, 56, 57  Następny
Strona 51 z 57

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin