Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawostki z życia komunikacji miejskiej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 55, 56, 57  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Pią 1:39, 26 Mar 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
Jutro rano, trenuję linię 8

No i znowu pech. Cały piątek siedzę na "południu". Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Pią 1:44, 26 Mar 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety, nie dane mi będzie obejrzeć. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 23:21, 27 Mar 2010    Temat postu:

Sleepingowy napisał:

No i znowu pech. Cały piątek siedzę na "południu". Sad


CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 23:50, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Nie 2:39, 28 Mar 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
Miałem okazję jakiś tydzień/dwa temu jechać 3002 i jechało się szalenie przyjemnie, nawet dość żwawo. Jakaś pani tym wtedy powoziła. A na 26 to ja tego cudaka jakiś czas temu widziałem, tyle że chyba na dodatku Wink



CENZURA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 23:51, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Nie 22:30, 28 Mar 2010    Temat postu:

Jutro trenuję moją "ulubioną" linię 24.


Rozkładowe czasy z DT Wola:

kierunek Nowe Bemowo: 15.14, 17.29, 19.46
kierunek Gocławek: 16.00, 18.14


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cleotka3007
maszynista instruktor



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Praga Północ of course ;)

PostWysłany: Pon 0:30, 29 Mar 2010    Temat postu:

Ja tu tak dosłownie na moment. Nie zaglądam tu ostatnio z przyczyny takiej, że pracuję od 10 do 18, i niestety albo korzystam z wolnego czasu spędzając go na spotkaniach albo na zwyczajnym leżeniu przed TV i przysypianiem Razz natomiast widzę, że rozwinął się tu wątek Edgara prowadzącego, więc i ja dorzucę swoje 3 grosze Very Happy
23 marca b.r. Edgar powoził bardzo nietypowy sprzęt (o którym tu już pisano) - 3002. Moja pierwsza reakcja na widok tego nietypowego duetu to histeryczny śmiech, bo Edgar nijak mi nie pasował do tego wagonu Razz Delfin, Hipolit, 105-tka i jej odmiany, to i owszem. Pasują do niego, ale przegubowy? Mimo to ogarnęła mnie lekka zazdrość, bo w końcu to 116-tka, a ja w dalekiej przyszłości, jeśli Opatrzność mi pozwoli będę takowe sprzęty powozić Very Happy Jakie są moje wrażenia? Gdybym weszła do tego Tramwaju z zawiązanymi oczyma i miała powiedzieć kto go prowadzi, to Edgar byłby ostatnia osobą jaką bym wymieniła. Dlaczego? Bo jazda była dość wolna i majestatyczna, i dokładnie "Edgar nie mógł rozwinąć skrzydeł" Razz oczywiście dokonałam dokumentacji fotograficznej, ale minie jeszcze trochę czasu żebym ją wstawiła Razz
Na razie kończę bo czuję, że zasypiam na siedząco Razz pozdrawiam wszystkich i obiecuję, że postaram się tu częściej zaglądać Very Happy
p.s. Edgar... Współczuje Ci tego 24, ale równocześnie idę zagrać w Totka. Już Ty wiesz dlaczego Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 1:35, 29 Mar 2010    Temat postu:

Cleotka3007 napisał:
Gdybym weszła do tego Tramwaju z zawiązanymi oczyma i miała powiedzieć kto go prowadzi, to Edgar byłby ostatnia osobą jaką bym wymieniła.


Sądzę, że akurat Ty, bezbłędnie byś oceniła, kto siedzi za sterami. Zakładając, że tylko siedzę w kabinie i nie jadę Wink Wystarczy, że przypomnę sms-y, przysyłane mi z końca wagonu na linii 27 Smile Oprócz techniki jazdy mam jeszcze jeden "znak rozpoznawczy" Wink


Cleotka3007 napisał:
Bo jazda była dość wolna i majestatyczna, i dokładnie "Edgar nie mógł rozwinąć skrzydeł" Razz


Cóż. Ze względu na specyficzną konstrukcję, wszystkimi sprzętami tego i podobnych mu typów, jeździ się nieco inaczej. Elementem krytycznym, jest środkowy wózek, który jest zespolony z pudłem. Niezbyt dobrze wpisuje się on w łuki. Trzeba bardzo uważać na łukach i rozjazdach, by się nie wykoleić. Wyposażenie całego układu hamulców hydraulicznych, nie bardzo przepada za wstrząsami. Ewentualne rozszczelnienie instalacji i wyciek oleju, mogły by spowodować bardzo długie zatrzymanie w ruchu. Jak wcześniej pisałem, rozruch, a zwłaszcza hamowanie - nie należą do zbytnio wydajnych. Takie "pewne" hamowanie zaczyna funkcjonować przy prędkości ok. 30 km/h. Z wyższych prędkości jest ono znacznie wydłużone. Poza tym, to był mój pierwszy raz (no, prawie Wink) z tym sprzętem, więc musiałem się z nim oswoić, poznać. I jest jeszcze jedna rzecz. Specyfika samej linii 46. Zwłaszcza w kierunku Cm. Wolskiego nie należy się spieszyć. Pewnie dlatego, ten sprzęt jeździ na tej linii. Drugą, taką linią jest 27. Tam też by idealnie pasował. Linia spokojna, z długimi postojami.


Cleotka3007 napisał:
Oczywiście dokonałam dokumentacji fotograficznej, ale minie jeszcze trochę czasu żebym ją wstawiła Razz


Cieszę się bardzo. Trochę tych dokumentacji fotograficznych już jest Smile

Cleotka3007 napisał:
p.s. Edgar... Współczuje Ci tego 24, ale równocześnie idę zagrać w Totka. Już Ty wiesz dlaczego Razz


Dzięki Smile Jak zwykle, będę musiał dać radę. A, tak poza tym wiem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 4:52, 29 Mar 2010    Temat postu:

Pewnie o tym napiszą, może będzie to można obejrzeć. W al. Solidarności przed ul. Okopową, doszło do zderzenia autobusu linii nocnej N42, z dwoma pojazdami, zamiatającymi ulicę. Niestety, są osoby poszkodowane, w tym kilka ciężko.
Okoliczności zdarzenia, nie są na chwilę obecną, znane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Pon 5:23, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 21:45, 29 Mar 2010    Temat postu:

Widzę, że w TVN Warszawa śpią. Taki news! I nic! Zero! Pewnie za daleko mieli, albo spali. Wypadek był naprawdę groźny. Poszkodowanych zostało 8 osób, w tym 3 ciężko. Według wstępnych ustaleń, kierowca autobusu zasnął za kierownicą. Zasobnik ulicznego odkurzacza znalazł się w środku autobusu, zatrzymując się na drugim rzędzie foteli po prawej stronie. Gdyby kierowca centralnie uderzył w poprzedzający pojazd, to nie miałby szans na przeżycie. Jelcz 4397 jest cały przekoszony, ma uniesiony dach. Jeszcze jakiś czas po zdarzeniu, nie można było w autobusie wyłączyć silnika, który pracował na pełnych obrotach i wył. Żeby było ciekawiej, oprócz samego kierowcy, poszkodowani zostali inni pracownicy komunikacji zbiorowej, jadący do pracy. Widok naprawdę był wstrząsający. Wykonałem kilka zdjęć.


W ramach uzupełnienia znalazłem takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Pon 23:57, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 22:43, 29 Mar 2010    Temat postu:

Upojne popołudnie na linii 24 – czyli 101 minut laby Smile


CENZURA - PRZECIEŻ W TW TRAMWAJE SIĘ NIE WYKOLEJAJĄ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 23:51, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Wto 17:21, 30 Mar 2010    Temat postu:

Życie Warszawy zrobiło reportaż z N42 [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 21:56, 30 Mar 2010    Temat postu:

MC napisał:
Życie Warszawy zrobiło reportaż z N42 [link widoczny dla zalogowanych]



Tak. Dorzuciłem go poprzedniej nocy, w ramach uzupełnienia posta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 23:07, 30 Mar 2010    Temat postu:

Trochę się się dzisiaj działo. Zaczęło się już w nocy. Ścięta latarnia na ul. Spacerowej. Ciekawe, że kierowcy zawsze celują w tą samą. Autobusy kierowane na objazd, na szczęście mało uciążliwy. Niespełna dwie godziny później, tragiczny wypadek samochodów przy skrzyżowaniu ulic Bitwy Warszawskiej 1920 r/Białobrzeska. Jedna osoba zginęła. Przez ponad trzy godziny autobusy nocne kierowane objazdami.
W dzień tłukło się wszystko niemiłosiernie. Było też kilka zdarzeń z udziałem komunikacji miejskiej.
Przy pl. Zawiszy zderzyło się 24 z 9. Motornicza linii 24 wjechała przy czerwonym świetle i zderzyła się z tramwajem jadącym w stronę Okęcia. Jaki powstał tam bałagan, chyba nie muszę mówić. Prowadząca 24 z bardzo krótkim stażem pracy. To tyle faktów odnośnie zdarzenia. Czynnikiem, w jakiś sposób, prowokującym takie sytuacje, w tym miejscu, moim zdaniem jest ciężko "chora" sygnalizacja na tym skrzyżowaniu. Pisałem o tym wielokrotnie. Fazy dla tramwajów są wyjątkowo krótkie. Często, sygnał zezwalający w ogóle się nie podaje. By pokonać to skrzyżowanie, zwłaszcza w relacji ul. Towarowa . Al. Jerozolimskie (w lewo), zgodnie ze wskazaniami sygnalizacji, trzeba wykazać się niezłym sprytem i refleksem. W kierunku przeciwnym, gdy podaje się sygnał zezwalający na jazdę (faza dla opuszczenia skrzyżowania), w tym samym czasie, podaje się jeszcze końcówka sygnału żółtego dla samochodów znajdujących się na skrzyżowaniu w kierunku Dw. Zachodniego. To powoduje szereg niebezpiecznych sytuacji. Oczywiście, że było to zgłaszane, ale nikt, ze speców nie widzi problemów. Według nich, sygnalizacja pracuje arcy-wzorowo i super. Wracając do tego nieszczęsnego skrętu w lewo. Aby pokonać to skrzyżowanie "na raz" (w większości faz, sygnalizacja daje taką możliwość), trzeba ustawić się tuż przed pierwszym sygnalizatorem, wyjątkowo szybko przeanalizować podany sygnał (często, kilka razy z rzędu, wyświetlany jest sygnał do skrętu w prawo), "dać ostro w pedał" (kłóci się to z wewnętrznymi przepisami Instrukcji), na łuku osiągnąć taką prędkość, że jedzie się prawie, tylko na jednej stronie kół (ryzyko wykolejenia). Jak dobrze się "rozplanuje" taką operację, to jest szansa opuszczenia skrzyżowania przy sygnale zezwalającym na jazdę. To chyba nie tak powinno być? Inna rzecz, że niektórym motorniczym puszczają nerwy i nie dostosowują się do wskazań sygnalizacji, co powoduje jeszcze bardziej niebezpieczne sytuacje. Wiem. To wszystko nie brzmi optymistycznie, ale takie są codzienne realia. Min. z powodów opisanych powyżej, nie lubię jeździć liniami, które przejeżdżają przez to skrzyżowanie. Tolerowanym (z ledwością) wyjątkiem jest linia 8. Tu nie ma dramatu, bo nawet jak postoję w kolejce, to i tak mam gdzie nadrobić stracone minuty. Marzy mi się taka akcja, by w godzinie szczytu, pokonywać to miejsce w 100 % zgodnie, z przepisami Prawa o Ruchu Drogowym i wewnętrznej Instrukcji. To było by lepsze od Masy Krytycznej rowerzystów. Myślę, że już po kilku minutach, ruch (w tym kołowy), na całym skrzyżowaniu oraz jego pobliżu by zamarł. A, gdyby takie akcje zrobić w skali całego miasta....Bajka. Wtedy by wyszło "w praniu" jak chore są sygnalizacje świetlne, a przepisy (głównie wewnętrzne) nie przystają w żaden sposób, do obecnej rzeczywistości.

Oprócz tego zderzenia, była też kolizja tramwajów przy Dw. Centralnym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pią 22:21, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Sygnalizacja na Zawiszy to jakiś kosmos jest. Czasami mam wrażenie, że wszystkim naszym inżynierom od sygnalizacji świetlnej to albo tramwaje porozbijały samochody albo porozjeżdżały rodziny, bo co jedna sygnalizacja to większa katastrofa. Z niepokojem oczekuję uroczystego odpalenia śluzy przy Deotymy (raz już działała i dała wspaniałe efekty w postaci korków tramwajowych) i przy przystanku Marynin.

A z innej beczki: jak to jest z posiadaniem przez składy kijów od zwrotnic? W środę na rondzie Starzyńskiego pani skręcająca w nietypowej relacji jedynką (od strony Ratuszowej-Zoo w prawo w kier. Żaby) prawdopodobnie takowego nie posiadała, bo rozjazd przerobił jej dopiero pan motorowy z 22, jadący za nią Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 22:46, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Siecool napisał:

A z innej beczki: jak to jest z posiadaniem przez składy kijów od zwrotnic? W środę na rondzie Starzyńskiego pani skręcająca w nietypowej relacji jedynką (od strony Ratuszowej-Zoo w prawo w kier. Żaby) prawdopodobnie takowego nie posiadała, bo rozjazd przerobił jej dopiero pan motorowy z 22, jadący za nią Wink



Zaraz się dowiesz Wink Będzie o tym w moim poście Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 55, 56, 57  Następny
Strona 24 z 57

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin