Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawostki z życia komunikacji miejskiej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 55, 56, 57  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 19:42, 04 Mar 2010    Temat postu:

Gdyby ktoś był zainteresowany....:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleepingowy
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Praga Południe

PostWysłany: Wto 0:58, 09 Mar 2010    Temat postu:

Ot taka sobie ciekawostka. Trzeciego marca tego roku, jechałem ze znajomym autostradą A2 w kierunku Poznania. Byliśmy w okolicach Wrześni, kiedy z naprzeciwka minął nas "nasz" MAN NM223 nr. tab. 1301 z zajezdni R-4 (Stalowa). Niestety, nie zdążyłem wyciągnąć aparatu. A szkoda. Widok tego maluszka w warszawskich barwach na autostradzie był zaskakujący. Czyżby MZA aż tak bardzo powiększyły obszar swojej działalności? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 12:28, 09 Mar 2010    Temat postu:

Dzisiaj trenuję moją "ukochaną" linię 24.

Rozkładowe odjazdy z DT Wola > N. Bemowo: 14.40, 16.59, 19.12 (zjazd)
> Gocławek: 15.30, 17.45.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 1:26, 13 Mar 2010    Temat postu:

Dziś trenuję linię 26.

Os. Górczewska:

Rozkładowe czasy:
P 15:09 - O 15.21, P 17.17 - O 17.29, P 19.23 - O 19.33 (zjazd)

Może komuś będzie po drodze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 23:24, 13 Mar 2010    Temat postu:

I jakoś nikt nie jechał. A na pokładzie było całkiem miło, cieplutko. Sobotni rozkład zapewniał szybkie przemieszczenie się do celu.
W niedzielę też będę zaglądał na Os. Górczewska. Tym razem linią 8.

P 11.51 - O 12:04, P 14.06 - O 14.19, P 16.21 - O 16.34


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Nie 18:49, 14 Mar 2010    Temat postu:

Edgarze, może podaj orientacyjnie rozkłady w tygodniu, w niedzielę zawsze zaglądam po fakcie, a tak może przez przypadek gdzieś Cię spotkam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Nie 20:37, 14 Mar 2010    Temat postu:

MC napisał:
Edgarze, może podaj orientacyjnie rozkłady w tygodniu, w niedzielę zawsze zaglądam po fakcie, a tak może przez przypadek gdzieś Cię spotkam...


Albo lepiej grafik bo ja też jak czytam to zwykle jest już po fakcie (no oprócz tego sprzed 2 dni, bo to czytam wcześniej ale aktualnie na zwolnieniu siedzę/leżę wiec i tak bym nie wpadł).

Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Nie 23:28, 14 Mar 2010    Temat postu:

Tomek Wardas napisał:
MC napisał:
Edgarze, może podaj orientacyjnie rozkłady w tygodniu, w niedzielę zawsze zaglądam po fakcie, a tak może przez przypadek gdzieś Cię spotkam...


Albo lepiej grafik bo ja też jak czytam to zwykle jest już po fakcie (no oprócz tego sprzed 2 dni, bo to czytam wcześniej ale aktualnie na zwolnieniu siedzę/leżę wiec i tak bym nie wpadł).

Pozdrawiam !


Widzicie. Jest pewien problem. Ja pracuje w TW, w niepełnym wymiarze godzin. Mam 3, do 4 dni grafikowych w miesiącu, ale w ogromnej większości przypadków, nie są w ramach tego wyznaczone konkretne linie i brygady. Mam tzw. rezerwę. Na dany dzień, podana jest minimalna ilość godzin, które muszę przepracować. Dzień przed taką rezerwą, najczęściej uzgadniam z dyspozytorem "ofertę", lub dyspozytor sam wyznacza czym będę jeździł. Po godz. 12.00 "sprawdzam" się przez telefon, czym będę jeździł, lub czytam wyprawkę na zakładzie. Kiedyś to był zawsze jakiś konkretny "wóz" (brygada-linia), a obecnie, często są dyżury, więc nie mogę z góry określić, czym będę jeździł. To odnośnie dni grafikowych.
Mój charakter pracy, polega niejako na uzupełnianiu niedoborów ludzi w służbie ruchu. Czasem zdarza się tak, że jestem gdzieś na mieście, lub w domu i dzwoni telefon z dyspozytorni. Potrzebują pracowników, bo mają braki. Jak mam wolne moce przerobowe, to przychodzę. Czasem, "oferta" jest na kilka dni z góry. Wtedy nawet udaje się wynegocjować jakąś ulubioną linię (a nie np. 9, 14, 24) i jakieś sensowne godziny pracy (np. nie wyjazd o godz. 03.52). Najczęściej, o tym, że będę jeździł dowiaduję się ze stosunkowo małym wyprzedzeniem, więc nie zawsze jestem w stanie tutaj wrzucić godziny jazdy.
Kiedyś było prościej, bo praktycznie codziennie jeździłem. Obecnie sporo ludzi przeszkolili, do tego zasiliły nas kadry ze Śląska, więc i rzadziej jeżdżę, i krócej czasowo (3 zmianowy system pracy itp. wynalazki). Kiedyś, 10-cio godzinny "wóz", to był standard. Obecnie, jak się pojeździ 6 godzin, to już jest święto. Tak to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Pon 14:34, 15 Mar 2010    Temat postu:

Edgar napisał:

Kiedyś było prościej, bo praktycznie codziennie jeździłem. Obecnie sporo ludzi przeszkolili, do tego zasiliły nas kadry ze Śląska, więc i rzadziej jeżdżę, i krócej czasowo (3 zmianowy system pracy itp. wynalazki). Kiedyś, 10-cio godzinny "wóz", to był standard. Obecnie, jak się pojeździ 6 godzin, to już jest święto. Tak to wygląda.


Z grubsza widzę, że podobnie jak w autobusach, jednak wiem, że tam ciągle zdarza się po 10 godzin pracy (jak jest duża kolejka do OC), a 6 godzin to żaden problem. Trzyzmianowy system pracy częściowo porobili jednakże ciągle jest do wypracowania etat (słyszałem że na tramwajach etat ma teraz mniej godzin, prawda to ?).

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 19:50, 15 Mar 2010    Temat postu:

Tomek Wardas napisał:

Z grubsza widzę, że podobnie jak w autobusach, jednak wiem, że tam ciągle zdarza się po 10 godzin pracy (jak jest duża kolejka do OC), a 6 godzin to żaden problem. Trzyzmianowy system pracy częściowo porobili jednakże ciągle jest do wypracowania etat (słyszałem że na tramwajach etat ma teraz mniej godzin, prawda to ?).

Pozdrawiam !
Tomek



Tak. Podobnie. U nas OC (przynajmniej w zakładzie, w którym pracuję) też się znacznie wydłużyło. Skutkuje to często zablokowaniem w obu kierunkach ul. Skierniewickiej. Ostatnio, od bramy wjazdowej, do bramy wjazdowej, do hali, jechałem 25 minut (!). To jest odcinek ok. 150 metrów. Za OC mamy płacone (wyjazdowe - 15 min, zjazdowe - 20 min) w każdym zakładzie te czasy są różne, w zależności od specyfiki. U nas np. trzeba cofać by by wjechać na większość miejsc postojowych. W rzeczywistości OC trwa nawet i prawie godzinę.
Jeżeli chodzi o miesięczne nominały czasu pracy, to jest to chyba ustalane odgórnie. Nic mi nie wiadomo, by w TW, te nominały miały być inne, mniejsze. Z racji nowej organizacji pracy i braku nadgodzin, dostajemy mocno po kieszeni, ale to już inna bajka - nadająca się do związkowych gazetek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Pon 20:38, 15 Mar 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
Tomek Wardas napisał:

Z grubsza widzę, że podobnie jak w autobusach, jednak wiem, że tam ciągle zdarza się po 10 godzin pracy (jak jest duża kolejka do OC), a 6 godzin to żaden problem. Trzyzmianowy system pracy częściowo porobili jednakże ciągle jest do wypracowania etat (słyszałem że na tramwajach etat ma teraz mniej godzin, prawda to ?).

Pozdrawiam !
Tomek



Tak. Podobnie. U nas OC (przynajmniej w zakładzie, w którym pracuję) też się znacznie wydłużyło. Skutkuje to często zablokowaniem w obu kierunkach ul. Skierniewickiej. Ostatnio, od bramy wjazdowej, do bramy wjazdowej, do hali, jechałem 25 minut (!). To jest odcinek ok. 150 metrów. Za OC mamy płacone (wyjazdowe - 15 min, zjazdowe - 20 min) w każdym zakładzie te czasy są różne, w zależności od specyfiki. U nas np. trzeba cofać by by wjechać na większość miejsc postojowych. W rzeczywistości OC trwa nawet i prawie godzinę.
Jeżeli chodzi o miesięczne nominały czasu pracy, to jest to chyba ustalane odgórnie. Nic mi nie wiadomo, by w TW, te nominały miały być inne, mniejsze. Z racji nowej organizacji pracy i braku nadgodzin, dostajemy mocno po kieszeni, ale to już inna bajka - nadająca się do związkowych gazetek.


No ale jeśli praca jest po 6 godzin to albo więcej jest dni albo innego dnia jest z 10.
Niemniej jednak to, co piszę o tramwajach to to co słyszałem toteż nie wiem na ile było pewne (odnośnie do wymiaru etatu).
Co do OC w MZA - płacone jest za 15 minut przed wyjazdem (mimo, że faktycznie np. na Redutowej należy być 40 minut przed odjazdem bo Jelczom ciągle coś dolega), zaś co do zjazdów - płacone jest do godziny zjazdu z kanału na OC - czyli za stanie w kolejce też jest płacone. Bezpłatnie kierowca przeprowadza wóz przez myjnię (dlatego wielu ją omija) i parkuje wóz.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 12:40, 16 Mar 2010    Temat postu:

Tomek Wardas napisał:

No ale jeśli praca jest po 6 godzin to albo więcej jest dni albo innego dnia jest z 10.



Właśnie. Sześć godzin, to jest luksus jak się jeździ. Ja wolałem jeździć po 10 godzin. Tydzień jeżdżenia i miałem więcej godzin, niż teraz przez miesiąc, a zachodu w sumie tyle samo. Oczywiście taki stan rzeczy ma też odbicie w zarobkach. Pięć lat temu, przy stawce ok. 30 % niższej, zarabiałem ok. 2 razy więcej. Myślę jednak, że dobre czasy wrócą. Mieszkańcy Sląska pomału się wykruszają. Osoby zaraz po kursie, w ogromnej większości przypadków bardzo szybko rezygnują. Najgorszy był okres pomiędzy kwietniem i październikiem ubiegłego roku. Wtedy praktycznie wypracowywałem tylko nominał, a nie jest tego dużo, bo ok. 20 godzin. Ratowały mnie wynajmy, na których niemal "etatowo" śmigam.
Innym problemem jest nowa organizacja pracy. Te SWL-ki, to też powód do robienia oszczędności na pracownikach. Bo niby jesteś w pracy, ale masz albo dyżur, albo przerwę, często odpada OC. Za każdy z tych składników jest inaczej płacone. Jak? No, właśnie. To nigdzie nie jest wyszczególnione.



Tomek Wardas napisał:
Co do OC w MZA - płacone jest za 15 minut przed wyjazdem (mimo, że faktycznie np. na Redutowej należy być 40 minut przed odjazdem bo Jelczom ciągle coś dolega), zaś co do zjazdów - płacone jest do godziny zjazdu z kanału na OC - czyli za stanie w kolejce też jest płacone. Bezpłatnie kierowca przeprowadza wóz przez myjnię (dlatego wielu ją omija) i parkuje wóz.



Ja też jestem przed wyjazdem dużo wcześniej. W miesiącach zimowych nawet godzinę. Dlaczego? Wystarczy poczytać moje posty odnośnie różnych "przygód". Fajnie, że macie płacone za stanie w kolejce. U nas jest tylko 20 minut i koniec, a często się schodzi godzinę. Przyczyn jest kilka. Zamontowano szereg urządzeń kontrolnych, jest bardzo mała obsada zaplecza technicznego, "tankowanie" piasku....
To przedłużające się OC jest drażniące zwłaszcza wtedy, gdy mam zjazd ok. północy, a idę na rano do drugiej pracy. Tym sposobem, mając zjazd ok. 00.00 w domu jestem ok. 02.00.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Czw 15:42, 18 Mar 2010    Temat postu:

Jutro trenuję linię 1.

Rozkładowe odjazdy z Okopowej:

kierunek Annopol: 07.27, 09.27
kierunek Banacha: 08.44, 10.42 (zmiana)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 15:05, 19 Mar 2010    Temat postu:

Jutro trenuję linię 10.

Rozkładowe czasy z Os. Górczewska.

P 5:33 - O 5:44, P 8:03 - O 8:27, P 10:45 - O 10.57


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 15:26, 20 Mar 2010    Temat postu:

CENZURA

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Śro 23:49, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 55, 56, 57  Następny
Strona 22 z 57

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin