Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PKP likwiduje Muzeum Kolejnictwa
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Sob 19:49, 08 Sie 2009    Temat postu: PKP likwiduje Muzeum Kolejnictwa

O, na takie coś trafiłem: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Wto 18:45, 11 Sie 2009    Temat postu:

Spokojnie, na razie nie ma dramatu. Rozmowy trwają, podobnież jeszcze dwa lata będzie mogło zostać na swoim miejscu (niestety płacąc za dzierżawę). Zabrzmi to paradoksalnie, ale wbrew pozorom to bardzo dobrze, że tak się stało. Dlaczego? Gdyż uwaga opinii publicznej wreszcie przypomniała sobie o problemie muzeum i może być dla niego szansą na rozwój. Przypominam, że dyrektorem MK został Ferdynand Ruszczyc, facet, który na muzealnictwie zna się jak mało kto w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Czw 10:43, 13 Sie 2009    Temat postu:

Czyli ten dramatyczny apel to ze strony Muzeum próba pobudzenia zainteresowania tematem, nie do końca prawdziwa, jeśli o informacje "czasowe" w apelu podane chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Czw 18:57, 13 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Czyli ten dramatyczny apel to ze strony Muzeum próba pobudzenia zainteresowania tematem, nie do końca prawdziwa, jeśli o informacje "czasowe" w apelu podane chodzi?

Nie, ja myślę, że Muzeum zachowało się zupełnie racjonalnie i w sytuacji postawienia przed faktem dokonanym oczywista reakcja. Niepoważnie w tej sytuacji zachowują się Nieruchomości PKP. Przypuszczam, że mimo całego szumu wszystko zostanie po staremu, gdyż tu i ówdzie już słyszę, że powstają pisma do Wojewódzkiego Konserwatora o wpisanie całego zespołu Dworca Głównego do rejestru zabytków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Czw 21:52, 13 Sie 2009    Temat postu:

TLG napisał:
Przypominam, że dyrektorem MK został Ferdynand Ruszczyc, facet, który na muzealnictwie zna się jak mało kto w Polsce.

Dokładnie, wieloletni dyrektor Muzeum Narodowego. W czerwcowym Świecie Kleju jest wywiad z Ferdynandem Ruszczycem - polecam; wygląda na to, że człowiek ma koncepcję. Zresztą - zmianę rządów widać nawet na elewacji Muzeum - czysto się jakoś zrobiło...

TLG napisał:
...tu i ówdzie już słyszę, że powstają pisma do Wojewódzkiego Konserwatora o wpisanie całego zespołu Dworca Głównego do rejestru zabytków.

No to trochę nie w czas... jakieś 10 lat temu kompletny dworzec, układ torowy, charakterystyczna brama, część budynku głównego, jak i oryginalny bruk, zrównano z ziemią w imię jakichś inwestycji, których do dziś nikt nie widział. Mało tego, ostatnio się mówi o odbudowie (!) Dworca Głównego w ramach modernizacji układu torów podmiejskich na terenie Warszawy! Schizofrenia! Po co było burzyć?!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kulecki dnia Czw 21:53, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pią 8:38, 14 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
No to trochę nie w czas...

Powiem może tajemniczo, ale jest na to pewien plan. Na razie chodzi o to, żeby nie przyszedł developer, który zrówna z ziemią cały teren od budynków pocztowych po linię średnicową i wystawi jakieś dziadostwo. Więc nie narzekaj Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 22:00, 14 Sie 2009    Temat postu:

TLG napisał:
Cytat:
No to trochę nie w czas...

Powiem może tajemniczo, ale jest na to pewien plan. Na razie chodzi o to, żeby nie przyszedł developer, który zrówna z ziemią cały teren od budynków pocztowych po linię średnicową i wystawi jakieś dziadostwo. Więc nie narzekaj Very Happy



O to, to chyba nie ma strachu widać, że inwestycje hamują. Większość dworca rozebrana od ładnych paru lat - nie dzieje się nic. Zakłady "Bumar-Waryński" przy kolejowej rozebrane i nic się nie dzieje. W sumie przez ścianę - dawny Polam. Ktoś próbował z tego zrobić biurowiec. Stoi ruina z dobudowanym szkieletem z konstrukcji stalowych. Po drugiej stronie ul. Prostej, w sumie podobna sytuacja. Ktoś już ładny kawał czasu temu, chciał przerobić budynki produkcyjne, zakładów im. Róży Luksemburg, na biurowiec. Od północnej strony budynku, powstała "biurowa" fasada i na tym się skończyło. Budynek Poczty, pomiędzy ul. Chmielną, Zelazną i Al. Jerozolimskimi, od dwóch lat rozebrany - teren stoi pusty. Drukarnia "Bellona" rozebrana - teren od dwóch lat stoi pusty. W samym Centrum, róg ul. Złotej i E. Plater. Miał być strzelisty biurowiec. Teraz pewnie, przez wiele lat będzie straszyć nie dokończony szkielet. I tak to wygląda. Tak więc MK będzie trwało tu jeszcze latami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Sob 6:50, 15 Sie 2009    Temat postu:

TLG napisał:
Cytat:
No to trochę nie w czas...

Powiem może tajemniczo, ale jest na to pewien plan. Na razie chodzi o to, żeby nie przyszedł developer, który zrówna z ziemią cały teren od budynków pocztowych po linię średnicową i wystawi jakieś dziadostwo. Więc nie narzekaj Very Happy

Ale chyba rozumiesz moje wzburzenie? Jeszcze parę lat temu przesiadywałem tu na peronie, pod oryginalną, przedwojenna wiatą. Wszystkie tory były na miejscu, półskompensowana sieć wisiała sobie nad głową, kozły oporowe wymalowane pięknie na biało... było demolować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Sob 9:12, 15 Sie 2009    Temat postu:

Jak najbardziej rozumiem, dobrze pamiętam małomiasteczkowy klimat Głównego z rzadka odjeżdżającymi pomarańczowymi jednostkami do Radomia. Niestety, jak wiele takich miejsc, które przetrwały Hitlera, Stalina i komunistycznych aparatczyków nie dały rady bezlitosnej sile pieniądza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Sob 14:56, 15 Sie 2009    Temat postu:

Ja żółto-niebieskimi stamtąd parę razy jeździłem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Nie 15:27, 16 Sie 2009    Temat postu:

tapir napisał:
Ja żółto-niebieskimi stamtąd parę razy jeździłem Wink


Ja też żółto-niebieskimi Smile Ponadto z dworca Głównego odbyłem pierwszą w życiu podróż pociągiem - na trasie Warszawa Główna - Radom. Klimat ten dworzec miał wspaniały, ostati raz wyjechałem z niego jak miałem jakieś 10-12 lat. Było to już po oficjalnym zamknięciu dworca, kiedy ktoś wpadł na pomysł, aby pociągi kolonijne (to chyba w zimie w ogóle było, podczas ferii) odchodziły z Głównego - swoją drogą bardzo dobra koncepcja, ponieważ były chyba dwa podstawione pociągi do których wchodziło mnóstwo dzieciaków w celu udania się w góry na wypoczynek Smile Co ciekawe, dworzec był już ogrodzony biało - czerwoną taśmą (pamiętam bo miałem zbiórkę tuż przy niej i przechodziliśmy sobie na drugą stronę gdy się tak czekało na wszystkich). Później wiem, że był taki czas że pociągi kolonijne obsługiwał dworzec Gdański, jak jest teraz - nawet nie wiem.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Nie 18:29, 16 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
jak jest teraz - nawet nie wiem.

Jeżeli kolonia jedzie pociągiem (co obecnie zdarza się bardzo rzadko) to organizator po prostu rezerwuje cały wagon lub część przedziałów w rozkładowych pociągach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TLG dnia Nie 18:30, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Nie 20:00, 16 Sie 2009    Temat postu:

A dodatkowo zanikł zwyczaj przyklejania informującej o tym karteczki na drzwiach przedziału. O czym się brutalnie przekonaliśmy, wracając z tegorocznych wakacji Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cvana
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - obecnie Bielany

PostWysłany: Nie 20:07, 16 Sie 2009    Temat postu:

Oj tak. Nie ma to jak spanie na podłodze w korytarzu :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Pon 9:42, 17 Sie 2009    Temat postu:

Małe doinformowanie:
1. Obecny dyrektor MuzKol-u odszedł z Muzeum Narodowego w atmosferze niezłego skandalu i korupcji - poczytajcie gazety sprzed kilku lat i one wam tą postać bardziej przybliżą.
2. Wywalił na zbity pysk prawie wszystkich starych pracowników - nie tylko starych dziadów betonów ex-ubeków, ale także tych którzy cokolwiek mogli dobrego uczynić. W ich miejsce są młodzi ludzie nie znający się na niczym, ani na prowadzeniu placówki takiej jak muzeum, ani nawet na kolei.
Prosze niech ktoś mi teraz powie gdzie wąskotorowicze robili by swoje uprawnienia gdyby przestała istnieć komisja examinacyjna przy dziale technicznym, a niewiele brakowało by istnieć przestała, pozostał w pracy tylko jej szef ( a jego stołek tez się wazył ).
3. W 5 miesięcy roztrwonił majątek nagromadzony na koncie na remont budynku ( plus samochód służbowy z kierowcą ) o bardzo niepewnej przyłości w którym za kilka miesięcy może go już nie być.
Proszę niech mi teraz ktoś powie - za co MuzKol wykona ewentualne naprawy parowozu w Sochaczewie. Nie wspomnę o naprawach okresowych ( rewizja parowozu to 200-300 tysięcy ).
4. Jak marionetka wykonuje wszystkie polecenia sejmiku ( likwidacja - modelarnia i Gdańsk, oraz wygaszanie Gryfic ) czyli ludzi dla których liczy się tylko to by wprowadzić jak największe oszczęności. Exponatów z Gdańska dzisiaj nie oglądnie nikt - ani w Gdańsku ani w Warszawie - magazyny wypełnione pudłami. Za to oszczędność jest niewątpliwie - szkoda tylko, że trwoniona na coś co nie rokuje nadziei...

Jest tego znacznie więcej. Np. to, że zatrudnił na wysokim stanowisku w MuzKol-u osobę mająca swego czasu zarzuty ( osoba związana z WKZ-em ) o korupcję i niszczenie zabytków. Można wymieniać dalej, tylko to i tak nic nie zmieni, bo póki PO jest u władzy nowy dyrektor będzie dyrektorem - UM woj. mazowieckiego nakaz do zatrudnienia owego pana dostał z baaardzo wysokiego szczebla.

P.S. po remoncie gmachu - tłumy wcale do niego drzwiami i oknami nie walą
Być może do tego trzeba czegoś więcej... czegoś takiego jak w Sochaczewie. Np. przenieść MuzKol do Nasielska gdzie jest do zagospodarowania lokomotywownia ( kanał taki długi że i EW51 można by zabezpieczyć ), masa pomieszczeń biurowych, oraz tor bez drutu do Sierpca gdzie mógłby jeździć co niedziela parowóz, baa - można by nawet z Gdańskiego pociąg parowy uruchomić by warszawskich kowalskich zawieść w niedzielę do muzeum z prawdziwego zdazenia na światowym poziomie, takie właśnie MuzKol-e sa za granicą... a co jest u nas ? gdyby nie Sochaczew to można by rzec, że miłośnicze organizacje ( a więc nie zasilane z budżetu a jedynie z tego co wyrwą ) mają znacznie ładniej i przyjemniej.

No i taka moja osobista refleksja - niestety ten wspomniany wcześniej przez wtajemniczoną trochę jak widzę osobę "pewien plan" ( planu tego nie wymyślił nowy dyrektor, tylko wicedyrektor co (nie)udolność nowego dyrektora chyba dobitnie - określa ) stanowczo taką wyprowadzke uniemożliwi na kolejne lata. MuzKol będzie gnił na swoim miejscu kolejne 30 lat, exponaty będą się kisić zamknięte w magazynach, bądź stały pod chmurką i rozpadać się ze starości...
Choć to oczywiście lepsze niż - developer. Bo po roztrwonieniu na pierdoły kasy za co teraz to wszystko przewieźc ? no i podstawowe pytanie - dokąd ?
Niestety - MuzKol został skazany na dawny dworzec głowny, a odwiedzający na zadowolenie się ochłapami... lub oglądanie w krzaczorach SD80 i EW51 - pomników udolności tej placówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin