|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Śro 16:02, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Szymon napisał: | Wymienione przez Ciebie węzły mają status stacji rozrządowych | Niezupełnie. Dlatego właśnie napisałem, że wiele stacji rozrządowych i manewrowych jest w tragicznej sytuacji. Do ubiegłego roku było 10 stacji mających status rozrządowych: w tym wymienione przeze mnie Zajączkowo Tczewskie, Zabrzeg Czarnolesie i Karków Prokocim Towarowy, (wcześniej do tej grupy zaliczał się także Inowrocław, ale już od paru ładnych lat jest stacją manewrową) Niestety ostatnio liczba stacji rozrządowych znowu się zmniejszyła i to dwukrotnie. Obecnie mamy bodajże tylko 5 stacji rozrządowych (mogę się mylić), a dla porównania jeszcze kilka lat temu było ich 11. W każdym razie ani Zajączkowo Tczewskie, ani Kraków Prokocim, ani Zabrzeg Czarnolesie, z tego co wiem, nie są już stacjami rozrządowymi. Wiele stacji manewrowych pozamykano lub zamieniono je na stacje obsługi manewrowej/obsługiwane, chociażby Pruszków. Widać, że PKPCargo szuka coraz większych oszczędności, a sytuacja na większości stacja nie jest zbyt dobra.
Dzieje się tak m.in. przez prywatnych przewoźników chociażby FPL, którzy, proponując bardzo zaniżone ceny, odbierają PKPCargo najbardziej opłacalne bocznice na które podstawia się ogromne liczby wagonów, a dodatkowo w zwartych składach, tak jak na Odolanach, przez co PKP Cargo zostaje obsługa małych punktów ładunkowych po 5-10 wagonów na dobę, bo te punkty z kolei są nieopłacalne dla prywaciarzy, więc się nimi nie interesują. A niestety wszyscy dobrze wiemy, że obsługa takich właśnie punktów jest najgorsza ponieważ:
- potrzeba dużej liczby lokomotywogodzin pracy manewrowej,
- konieczne jest późniejsze formowanie składów,
- przed podstawieniem na punkty trzeba rozrządzić składy pociągów wielogrupowych, itd.
To wszystko wymaga ludzi, infrastruktury i lokomotyw, a rezultaty są marne.
Ostatnio poczytałem trochę o obecnej sytuacji na polskim rynku kolejowym i jestem zdania, że jeżeli nie wprowadzi się jakiś poważnych zmian to PKPCargo z każdym rokiem będzie miało się coraz gorzej i niewykluczone, że za parę lat o górce rozrządowej na Odolanach pozostaną tylko wspomnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
pomocnik maszynisty
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:21, 16 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Lepiej już nie będzie nigdy, najdalej za 2-3 lata po PKP cargo pozstanie wspomnienie. Albo likwidacja ( o której słyszy się już od 2-3 lat ) albo zminana właściciela i nazwy... innych wyjść nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Czw 15:40, 16 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Dysponuję już nowym rozkładem jazdy na 2011 rok.
Warszawa Główna Towarowa przedstawia się w nim naprawdę bardzo źle Zlikwidowano zdecydowaną większość pociągów, jakie stacja jeszcze nie tak dawno uruchamiała. Nie ma już nawet połączenia z Łodzią Olechowem, nawet bezpośredniego do Warszawy Pragi nie ma, tylko z Pruszkowa - przechodzący z pracą w stacji.
Rozkład WMH bardzo się nie zmienił, tylko popołudniowa para zrobiła się bardziej wieczorna, no i niestety kursuje tylko od poniedziałku do piątku, ale szczegóły podam w innym temacie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr dnia Czw 15:43, 16 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Czw 13:38, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dyskusja przeniesiona z "Dyżurnego ruchu"
Piotr napisał: | Trzeba się Szymona zapytać co oni tam robią na tych Odolanach?
Dlaczego te składy takie przemieszane jeżdżą?
Ostatnio bywam tam rzadko i tylko przelotem, więc nie mam czasu z nikim zagadać, ale zwykle do platform były przynajmniej 3 lub 4 tory kierunkowe:
- Rs - RIV
- Res - RIV
- Rs/Res - Kraj
- K
Dzięki temu wszystko było ładnie posegregowane. Na tor do huty staczali tylko węglarki, a platformy sortowali zgodnie z przeznaczeniem i rodzajem, a jak trzeba było zestawić skład dwugrupowy, to po wyciągnięciu węglarek, doczepiało się odpowiednią liczbę platform i składy były bardziej uporządkowane. A od jakiegoś czasu, to jeżdżą jak popadnie. | A źle się dzieje bo skoro na górce czynnych jest tylko 5 torów to wszystko rzucają jak popadnie... Dlatego się takie mieszańce z WGT na Radiowo pojawiają Kilkanaście dni temu cały tor 55 był zastawiony platformami oczekującymi na zabranie ich na Radiowo pod załadunek, dziś już ich nie było więc wszystko już poszło ^^ Teraz będą potrzebne ciężkie lokomotywy żeby to wszystko sprowadzić z powrotem na WGT Więc można się spodziewać ST44 lub SM48 w podwójnej trakcji
Ale z drugiej strony zaskoczyła mnie ostatnia aktywność ruchu taboru na torach 41-47 oraz... 75-77 Na torze 76 można teraz zaobserwować cały skład wagonów Simms, które są własnością mazowieckiego CT i w sumie czekają one nie wiadomo na co ;] Z torów 44, 45 i 47 zniknęła większość "gratów" - pojechały do szopy na pocięcie Tak więc na stacji są robione duże porządki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
UOP
zwrotniczy
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:57, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Szymon napisał: | 5. "Trójmiasto", które ostatnio i tak stało się jednolitym wahadłem czeskich wagonów krytych przyprowadzanych bezpośrednio z Sochaczewa. |
Czy mowa o tym pociągu?
Pozdrawiam,
Artur <UOP> Szymański
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez UOP dnia Pon 13:59, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Pon 18:11, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
UOP napisał: | Szymon napisał: | 5. "Trójmiasto", które ostatnio i tak stało się jednolitym wahadłem czeskich wagonów krytych przyprowadzanych bezpośrednio z Sochaczewa. |
Czy mowa o tym pociągu?i | Tak, to jest dokładnie ten pociąg Dawniej miał numer 9960, teraz chyba nadal ma taki sam ale pewności nie mam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
UOP
zwrotniczy
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:10, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
[quote="Szymon"][quote="UOP"] Szymon napisał: | Tak, to jest dokładnie ten pociąg Dawniej miał numer 9960, teraz chyba nadal ma taki sam ale pewności nie mam... |
Bardzo dziękuję za odpowiedź Spodziewałem się raczej, że to zdawka z teresińskiego młyna. Ciekawe, co przewożą te wagony z Sochaczewa?
Pozdrawiam,
Artur <UOP> Szymański
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Pon 0:05, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
W ubiegłym tygodniu udało mi się kilka razy być na Odolanach, raz nawet - zdaje się w środę lub w czwartek - zabawiłem tam trochę dłużej z racji dość słonecznej aury i powiem szczerze, że byłem nawet mile zaskoczony - był ruch Przyszedłem o 14.00, wyszedłem o 17.00 i cały czas trwały manewry. Jak szedłem w stronę górki, akurat zaczęli coś rozrządzać. Później poszedłem na grupę przyjazdową, a tam stały jeszcze dwa długie składy, pierwszy to poranna huta (15 węglarek i 10-15 ładownych platform), drugi skład nie wiem skąd, złożony z samych węglarek i też długi. Nie liczę oczywiście trzeciego składu gratów, który stoi od ładnych kilku miesięcy. Po ok. pół godziny dojechał kolejny skład - Praga, a jak wychodziłem to wjeżdżała popołudniowa huta. Oprócz tego na torach obok grupy przyjazdowej, dawniej Ursus, a teraz nie wiem co to jest, stało ok. 20 cargowskich węglarek. Przeszedłem się po grupie kierunkowej i jeśli dobrze policzyłem to przynajmniej 9 torów było wyjeżdżonych. Ok. 15.00 zaczęli rozrządzać ten skład węglarek, a później poranną hutę, później coś tam jeszcze sortowali, no a później to już poszedłem, bo zaczęło się ściemniać. Ale świadomość, że została im jeszcze Praga, Huta, a może także Sochaczew (nie widziałem, żeby wjeżdżał wcześniej) poprawiło mi nastrój
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Pon 21:49, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Piotr napisał: | Nie liczę oczywiście trzeciego składu gratów, który stoi od ładnych kilku miesięcy. | Skład kilka dni temu "wyparował" z toru 7.
Piotr napisał: | Oprócz tego na torach obok grupy przyjazdowej, dawniej Ursus, a teraz nie wiem co to jest, stało ok. 20 cargowskich węglarek. | Tam teraz głównymi odbiorcami są "Konsorcjum Stali" oraz jakiś złomiarz Ale obsługuje ich wciąż 401Da lub SM42, które są własnością Energetyki Ursus.
Piotr napisał: | Przeszedłem się po grupie kierunkowej i jeśli dobrze policzyłem to przynajmniej 9 torów było wyjeżdżonych. | No tutaj nic się nie zmieniło, nadal "jeżdżone" są tylko 51, 52, 55, 56, 57, 61, 62, 63 co w sumie daje 8 torów Chyba, że mówisz o grupach "zamkniętych" bo ostatnio tam się sporo ruszyło
Poza tym. Dziś "pocztą pantoflową" dotarł do mnie link do filmiku na YT pt. "Sygnalizacja manewrowa na PKP". Akcja całego filmu dzieje się... na stacji Warszawa Główna Towarowa Zachęcam do obejrzenia - nie koniecznie tego, co dzieje się na filmie ale wszelkich drugich planów ujęć itp., ponieważ można zobaczyć jak stacja wyglądała przed przebudową: http://www.youtube.com/watch?v=E57UOrEoB4g
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Pon 22:44, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Uzupełniam stan obecny czynnych torów kierunkowych na górce rozrządowej - są to 51, 52 (nieczynny hamulec ale i tak jeżdżą ), 55, 56, 57, 61, 62, 63, 64, 65, 67. Wychodzi więc 11 czynnych (i w większości używanych) torów
Jeżeli ktoś chce uzyskać więcej ciekawych informacji to zapraszam do dyskusji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Pon 22:49, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pią 19:00, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Istnieje gdzieś jakaś mapka z oznaczeniami które to tory?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Siecool dnia Pią 19:00, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Pią 21:11, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja ma w domu układ torowy stacji, jak zrobię skan lub zdjęcie to mogę Ci podesłać. Można też wejść na jakieś googlemaps lub zumi, to przy dużym powiększeniu będzie widać. Na przedłużeniu ul Nowej Huty (patrząc jakby w poprzek stacji) są najpierw dwa tory tranzytowe, później grupa odjazdowa (przyjazdowo-odjazdowa) tzw. "trójki" i zaraz za tą grupą zaczynają się tory kierunkowe w czterech wiązkach po 7 torów.
41-47
51-57
61-67
71-77
Numeracja każdej wiązki zaczyna się od trójek do góry- czyli tak jakby od ulicy Połczyńskiej, więc łatwo policzyć. "Trójki" są oddzielone od "czwórek" drogą. Środkiem grupy kierunkowej też biegnie droga - pomiędzy "piątkami" i "szóstkami". Na końcu są "ósemki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pią 21:22, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Zumi przyjacielem moim, myślę, że już wiem co jest co Jak rozumiem reszta tych torów jest zastawiona złomem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Sob 9:22, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Jak rozumiem reszta tych torów jest zastawiona złomem? |
Tak, tzn. jeśli masz na myśli resztę torów kierunkowych. Wszystkie pozostałe grupy są czynne, a więc zarówno "trójki" jak i "ósemki".
Jest jeszcze jedna grupa torów, jest to grupa przyjazdowa, zwana Parkiem Zachodnim, ale zdecydowanie częściej w slangu odolańskim mówią na nią "za górą" Tak więc np. "huta" albo "praga" kończy bieg "za górą". Jest to tak naprawdę główna grupa torów, obsługiwana z nastawni WOA. Na tej grupie większość pociągów kończy bieg, tutaj także zmieniają kierunek jazdy pociągi jadące od strony Okęcia w stronę Jelonek i od strony Jelonek w stronę Okęcia.
A co do torów kierunkowych, to oficjalnie czynnych jest 14 z 28, a więc połowa, wiązki 51-57 i 61-67. Tyle, że na 53 i 54 nie ma wjazdu od WOA2, no i 66 jest rozwalony, leżą na nim jakieś stare podkłady, więc de facto czynnych jest 11 torów. Na nieczynnych torach czyli 41-47 i 71-77 stoją jakieś stare graty, ale czasami się na nie wjeżdża, żeby coś wyciągnąć i przestawić.
Przypomniało mi się, że kiedyś zrobiłem zdjęcie właśnie na tory kierunkowe. Zamieszczam linka, to można sobie zobaczyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tyle, że było to robione w czasach kiedy jeszcze większość torów była czynna. Nieczynna była tylko pierwsza wiązka 41-47, rzadko używali też 62 i 63, a pozostałe tory były wykorzystywane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr dnia Sob 14:04, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Czw 22:57, 24 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś zamknięty w jednym położeniu został rozjazd 103, przez co z torów kierunkowych 61-77 nie ma możliwości wjazdu na tor 78 (obok górki, bliżej drogi technicznej - po prawej stronie w moim podpisie ). Z jednej strony to plus bo nie będzie nocnych wjazdów na "prawą" stronę górki ale z drugiej jest minus bo nie ma możliwości wyciągania ładownych składów - tylko przez szczyt ale nie wiem czy SM42 za każdym razem da radę... Być może jeszcze wyjdzie coś innego do zamknięcia ale oby już nie
Z innych spraw: w ostatnim czasie pewna firma z Hajnówki (nazwy nie potrafię określić) rozpoczęła wymianę "drewna" w rozjazdach w okręgu WOB (dotychczas rozjazdy 285-287). W harmonogramie przewidziana jest wymiana podkładów na wszystkich rozjazdach pozwalających wyjechać z torów 81-85 (okręgi WOA i WOB). Będzie też akcja masowego podbijania torów oraz karczowanie drzew i krzewów w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności szlaku. Wszystko to w związku z przygotowaniami do tymczasowego puszczenia przez WGT składów pasażerskich w okresie 1-15 sierpnia Teraz za to ciekawie wygląda sytuacja, kiedy w ciągu dnia ruch pomiędzy okręgami WOA i WOB prowadzony jest tylko po torze 81
Piotr napisał: | Siecool napisał: | Jak rozumiem reszta tych torów jest zastawiona złomem? | Tak, tzn. jeśli masz na myśli resztę torów kierunkowych. Wszystkie pozostałe grupy są czynne, a więc zarówno "trójki" jak i "ósemki". | Trochę się przerzedziło na tych torach ale mimo to postojów na stacji wciąż jest cała masa. Obecnie prywatni przewoźnicy również urządzili sobie z WGT doskonałą przechowalnię wagonów, przez co "postoje" rozrastają się na inne grupy ale o tym za chwilę
Piotr napisał: | Jest jeszcze jedna grupa torów, jest to grupa przyjazdowa, zwana Parkiem Zachodnim, ale zdecydowanie częściej w slangu odolańskim mówią na nią "za górą" | Z racji tego, że nie ma możliwości wjazdu na tor 7 od strony WOA to został on zaadaptowany przez FPL na postoje - czasem stoi tam tylko kilka wagonów ale innego dnia można spotkać dwie lokomotywy bądź pozostawiony cały skład (jak było chociażby dziś). Dodatkowo "w barbarzyński sposób" DB Schenker zajął sobie tor 11 na postoje Fals-ów, którym już dawno wypadły rewizje (nawet w II półroczu 2011 roku). Poza tym na torze 14 (żeberko) jest jeden "wykolejeniec", który powoli wrasta w podkłady oraz niezidentyfikowany Falns również z DB Schenker.
Poza tym z racji braku możliwości wjazdu na tory 33-34 od strony WOC również na tej grupie zaczynają pojawiać się postoje - najczęściej stoi tam FPL ale oni to zależnie od tego czy jest zamówienie na bocznicę. Natomiast na torze 83 stoi sobie skład węglarek DB Schenker, które tak naprawdę czekają nie wiadomo na co...
To takie krótkie streszczenie tego, co obecnie dzieje się na WGT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|