Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dawna linia kolejowa do Palmir - ślady po dziś dzień
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Linie i bocznice północnej lewobrzeżnej Warszawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Sob 22:18, 21 Mar 2009    Temat postu: UPDATE - przedwojenna linia do Palmir

Hej,

Korzystając ze sprzyjających okolczności przyrody i tego... i pierwszego dnia wiosny, pojechałem w okolice wsi Kaliszki, aby obaczyć i ufocić ewentualne ślady po opisywanej wcześniej linii. Na zdjęciach satelitarnych góglownicy zaznaczyłem obszar dziś odwiedzony:



Na tyłach pobliskiej szkoły, przepięknie położonej w lesie, znajdują się dwie przecinki; jedna zaznaczona na żółto (wyglądająca na dawny przebieg toru), oraz druga, zaznaczona na fioletowo. To droga zaopatrzeniowo-techniczna, jak sądzę. Nadal pokryta jest solidnym i ujeżdżonym brukiem.

Tutaj kilka świeżych fotek obydwu tych przecinek, w tym trzy, dobrze ilustrujące łagodny łuk dawnej linii:























Tyle fotek dawnego toru i drogi bitej.
Teraz nieco inna, też dawna wojskowa, jednak nowsza pozostałość, znajdująca się nieopodal wzmiankowanej szkoły i oznaczona przeze mnie żółtą szpilką i wzięta w elipsę. Na zdjęciach góglanych wypatrzyłem, że COŚ tam musi być, *coś* tam widać w lesie i jedyną metodą jest naoczne poznanie owego 'cosia'. Oczom mym ukazał się zniszczony i rozszabrowany budynek jakiś warsztatów powojskowych. Wygląda to tak:

















Budynek ten leży na linii dawnego przebiegu torów i również tam dochodzi brukowana droga. Znajduje się on na jej północnym krańcu(?).
Południowy kraniec zapewne stanowi dawne zapasowe stanowisko ogniowe rakietowej obrony plot, które zamierzam odwiedzić i obfocić następnym razem. Może razem z Wami? Smile

Pozdrawiam,
Rychu


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cvana
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - obecnie Bielany

PostWysłany: Pią 11:59, 27 Mar 2009    Temat postu: Re: UPDATE - przedwojenna linia do Palmir

Ricardos napisał:
To droga zaopatrzeniowo-techniczna, jak sądzę. Nadal pokryta jest solidnym i ujeżdżonym brukiem.

Ale fajna! Może się tam przejdziemy jak już będzie naprawdę ciepło i zielono? Np. w maju?

Ricardos napisał:
Budynek ten leży na linii dawnego przebiegu torów i również tam dochodzi brukowana droga. Znajduje się on na jej północnym krańcu(?).
Południowy kraniec zapewne stanowi dawne zapasowe stanowisko ogniowe rakietowej obrony plot...

To już mnie mniej interesuje, ale najwyżej będę wtedy fotografować kwiatki i ewentualne wiewiórki/ptaki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Pią 22:07, 27 Mar 2009    Temat postu:

Hej,

Ja tam mogę się wybrać znacznie wcześniej, niż w maju! Dopiero co znów tam byłem, wracając dość późnym popołudniem z Nowego Dworu. Tym razem postanowiłem oblukać właśnie to dawne stanowisko rakietowe. Mam fotki, jeśli są zainteresowani, przekonwertuję je i wystawię.

Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Śro 5:19, 12 Sie 2009    Temat postu: UPDATE wątku o linii do Palmir

Hej,

Trafiłem na pewną ciekawostkę w temacie tej linii. Jest nią stara, amerykańska mapa wojskowa z okresu krótko po IIWŚ. Interesujący i związany z wątkiem fragment jej, wklejam tu:



Tutaj parę historycznych ciekawostek:

1) Oznaczona jako rozebrana, dawna linia kolejowa Warszawa-Gdańsk, nie
idąca przed wojną, jak dziś, przez Nowy Dwór Mazowiecki, ale przez
Olszewnicę, Skrzeszew, Pomiechówek. Wiele lat później, tym właśnie torem,
nasypami i mostami, puszczono Rurociąg Przyjaźń.

2) Szosa Warszawa-Gdańsk, szła jeszcze zawijasami w okół Twierdzy Modlin.
Dziś omija się ją z lewej strony.

3) Inkryminowana inia kolejowa z Warszawy do Puszczy Kampinoskiej,
wówczas już nieistniejąca, bo rozebrana przez Niemców, na krótko przed ich
wycofaniem z Warszawy. Na tej mapie figuruje w pełnej, krasie, ze
wszystkimi zawijasami, co jest _ewenementem_, jako że -przed wojną- była to
utajona linia wojskowa, biegnąca do wojskowych koszar i składów amunicji
koło Palmir, o czym już pisałem. Na przedwojennych, polskich mapach, zaznaczana jest tylko do
Dziekanowa, gdzie kończył się jej oficjalny, pasażerski odcinek. Dalej już
wjeżdżały tylko pociągi wojskowe, zaś linia na mapach nie istniała. Tutaj
jest zupełnie jawna, choć wówczas już jej nie było.

4) Spora ilość kolejek wąskotorowych, np. pomiędzy Błoniem a Lesznem,
obsługującej cukrownię. Do dziś, gdzie niegdzie ostały się symboliczne
ślady po tych liniach i jestem za tym, aby kiedyś wybrać się samochodem w obszar pomiędzy Lesznem a Błoniem celem odszukania zachowanych pamiątek po wąskim torze.

5) Hit sezonu: w/g tej mapy, to my jesteśmy WESTERN EUROPE!

Rychu


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Śro 12:49, 12 Sie 2009    Temat postu: Re: UPDATE wątku o linii do Palmir

Ricardos napisał:
Hej,

Trafiłem na pewną ciekawostkę w temacie tej linii. Jest nią stara, amerykańska mapa wojskowa z okresu krótko po IIWŚ. Interesujący i związany z wątkiem fragment jej, wklejam tu:

[ciach mapa]

Tutaj parę historycznych ciekawostek:

1) Oznaczona jako rozebrana, dawna linia kolejowa Warszawa-Gdańsk, nie
idąca przed wojną, jak dziś, przez Nowy Dwór Mazowiecki, ale przez
Olszewnicę, Skrzeszew, Pomiechówek. Wiele lat później, tym właśnie torem,
nasypami i mostami, puszczono Rurociąg Przyjaźń.


Są jeszcze pozostałości po tej linii w postaci nasypu, budynków dworcowych i krawędzi peronowych. Jechaliśmy nią rowerami pare lat temu, niestety moje zdjęcia z niej szlag trafił.
Sama linia jest wodoczna w Nasielsku - przy wyjeździe ze stacji w stronę Warszawy odchodzi na wschód nasyp.

Cytat:

3) Inkryminowana inia kolejowa z Warszawy do Puszczy Kampinoskiej,
wówczas już nieistniejąca, bo rozebrana przez Niemców, na krótko przed ich
wycofaniem z Warszawy. Na tej mapie figuruje w pełnej, krasie, ze
wszystkimi zawijasami, co jest _ewenementem_, jako że -przed wojną- była to
utajona linia wojskowa, biegnąca do wojskowych koszar i składów amunicji
koło Palmir, o czym już pisałem. Na przedwojennych, polskich mapach, zaznaczana jest tylko do
Dziekanowa, gdzie kończył się jej oficjalny, pasażerski odcinek. Dalej już
wjeżdżały tylko pociągi wojskowe, zaś linia na mapach nie istniała. Tutaj
jest zupełnie jawna, choć wówczas już jej nie było.


Faktycznie świadczy to o tym, że wygięcie dróg przeciwpożarowych w Puszczy Kampinoskiej nie jest przypadkowe - warto byłoby wybrać się na rekonesans rowerem...

Cytat:

4) Spora ilość kolejek wąskotorowych, np. pomiędzy Błoniem a Lesznem,
obsługującej cukrownię. Do dziś, gdzie niegdzie ostały się symboliczne
ślady po tych liniach i jestem za tym, aby kiedyś wybrać się samochodem w obszar pomiędzy Lesznem a Błoniem celem odszukania zachowanych pamiątek po wąskim torze.


Również jestem za, należałoby jednak dokładnie posprawdzać na dzisiejszych mapach, w których miejscach mogą być ewentualne pozostałości po tychże bocznicach.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Śro 20:59, 12 Sie 2009    Temat postu:

Hej,

Dysponuję papierową, WZKartowską mapą Warszawa-Zachód 1:10.000 i mam ochotę któregoś, wolnego dnia pojechać w okolice Pilaszkowa, Leszna i Błonia, no i poszukać śladów linii cukrowniczej. Ogólnie te tereny są mnie w jakiś sposób znane, bywam w tych nieodległych okolicach, więc może by tak...? Smile

Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Śro 21:40, 12 Sie 2009    Temat postu:

Ponownie jeszcze ja,

Odpaliłem sobie ajtiajowskie Zumi.pl, aby obejrzeć ślady trzech linii i są one bardzo dobrze widoczne!

1) Dawna linia kolejowa na Gdańsk, po której częściowo biegnie ropociąg Przyjaźń. Pięknie widoczny jest łagodny trójkąt po dawnym, obukierunkowym odgałęzieniu od linii Legionowo-Nieporęt. Potem ślicznie zachowana droga, biegnąca śladem torowiska, aż do Zalewu Zegrzyńskiego, gdzie śladem dawnego mostu kolejowego położono ropociąg. Później bardzo dobrze widoczna na zdjęciach przecinka przez las, na północ od Zalewu i jakieś budynki w środku lasu, usytuowane tuż obok niej, zupełnie jakby kiedyś towarzyszyły tej linii kolejowej, stojąc obok niej. Myślę, że one są warte naocznego zbadania! Potem widać łagodne wejście łukiem w linię Modlin-Ciechanów koło Nasielska.

2) Drugą linią jest wąskotorówka biegnąca przez Puszczę Kampinoską. ma ona początek w Sochaczewie, gdzie do dziś istnieje (kiedyś jechałem!) jednak mnie interesuje jej nieistniejący, najdalszy odcinek koło Cybulic. Otóż na Zumi, dobrze widoczna jest zachowana przecinka leśna na zachód od wydm koło fortu w Cybulicach, gdzie dziś jest strzelnica wojskowa. Miejsce to znam. Natomiast według Zumi muszę ustalić naocznie miejsce dawnego przecięcia torów z istniejącą szosą Cybulice - Leoncin. Ponieważ po drodze przepływa Kanał Kromnowski, ważnym będzie namierzenie w realu miejsca, gdzie musiał stać most kolejki nad nim. Według Zumi, most ten może stać do dziś, jako że śladem wąskotoru biegnie leśna droga, krzyżująca się z kanałkiem, więc most musi być, zapewne oryginalny, kolejowy, z tamtych lat. Widzę to miejsce na Zumi, jest głęboko w puszczy, więc dojazd samochodem nie wchodzi w rachubę. Bryczkę zostawię gdzieś koło miejsca dawnego przecięcia wąskotoru ze wspomnianą szosą do Leoncina, a dalej już z buta w las. Smile

3) Linia cukrownicza pomiędzy Lesznem a Błoniem. Tu również widzę na Zumi pewne ślady, acz najmniej widoczne ze wszystkich trzech linii. W/g zumiozy, po fragmencie dawnej wąskotorówki koło wsi Białuty, idzie jakaś boczna droga, przecinającaca się z szosą Błonie-Kazuń. Próbuję wypatrzeć jakiś śladów dawnego mostu nad Utratą, ale na zumi nie widzę. W samym Błoniu ślad linii jest raczej zatarty, acz jest widoczny sam początkowy bieg wąskotoru w miejscu odejścia od normalnotorowej linii Warszawa-Poznań. Zapewne tam były rampy przeładunkowe towarów z wąskotorówki na normalnotorówkę. Miejsce to jest dobrze widoczne. Nie mogę wypatrzeć żadnych resztek mostku nad rzeczką Rokitnicą, on musiał być gdzieś koło oczyszczalni ścieków w Błoniu.

Tyle na razie ode mnie, te linie trzeba będzie obadać w realu! Smile

Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Czw 0:07, 13 Sie 2009    Temat postu:

Ricardos napisał:
Ponownie jeszcze ja,

Odpaliłem sobie ajtiajowskie Zumi.pl, aby obejrzeć ślady trzech linii i są one bardzo dobrze widoczne!

1) Dawna linia kolejowa na Gdańsk, po której częściowo biegnie ropociąg Przyjaźń. Pięknie widoczny jest łagodny trójkąt po dawnym, obukierunkowym odgałęzieniu od linii Legionowo-Nieporęt. Potem ślicznie zachowana droga, biegnąca śladem torowiska, aż do Zalewu Zegrzyńskiego, gdzie śladem dawnego mostu kolejowego położono ropociąg. Później bardzo dobrze widoczna na zdjęciach przecinka przez las, na północ od Zalewu i jakieś budynki w środku lasu, usytuowane tuż obok niej, zupełnie jakby kiedyś towarzyszyły tej linii kolejowej, stojąc obok niej. Myślę, że one są warte naocznego zbadania! Potem widać łagodne wejście łukiem w linię Modlin-Ciechanów koło Nasielska.


Dość dobrze znam tą linię na odcinku po północnej stronie rzeki, bo mniej więcej 3 km od niej - w Nowym Orzechowie - mam działkę, więc często korzystam z niej jako drogi na rowerowe wyprawy. Po całej linii ostały się wykopy, nasypy i sporo obiektów - budynki w lesie na północ od rzeki to zabudowania dawnej stacji Wójtostwo. Są zamieszkane, we wsi mowi się o tym nie inaczej jak o budynkach po PKP właśnie. Obok tych budynków jest coś jakby dawna rampa/peron, być może po prostu fundament czegoś, nie wymyśliłem ostatecznie co to mogło być (zdjęcia 1, 2, 3). Koło tej dawnej stacji jest również wiadukt nad drogą polną (zdj. 4, 5), dalej w lesie kolejny wiadukt (6), jednak łatwo go przeoczyć, gdyż droga która przechodzi pod nim jest mało używana i zarośnięta, a z góry jadąc śladem linii można go w ogóle nie zauważyć. Dalej w kierunku Nasielska po wyjeździe z lasu mamy prostą jak w mordę dał drogę polną na nasypie (7), pod którym w jednym miejscu przechodzi przepust (8). W okolicy Cegielni Psuckiej, gdzie była projektowana mijanka znajduje się fundament jakiegoś budynku, prawdopodobnie z nią związanego. Na geoportalu widać również, że działka kolejowa się rozszerza (9), więc był to zapewne budynek obok południowego rozjazdu mijanki. Przy drodze do Nasielska poszerzenie terenu kolejowego osiąga apogeum, stąd wniosek, że planowano tam być może jakąś rampę albo peron albo nawet kolejny budynek. Dalej nic ciekawego już nie ma, same wykopy/nasypy (10, 11), jedynie przy wlocie na stację Nasielsk odchodzące lekkim łukiem żeberko wskazuje miejsce włączenia się linii kolejowej w stację (12).

Zdjęcia (większość jest z 2006 roku, ale raczej wiele się nie zmieniło):
(1) [link widoczny dla zalogowanych] (2) [link widoczny dla zalogowanych] (3) [link widoczny dla zalogowanych] (4) [link widoczny dla zalogowanych] (5) [link widoczny dla zalogowanych]
(6) [link widoczny dla zalogowanych] (7) [link widoczny dla zalogowanych] (8) [link widoczny dla zalogowanych] (9) [link widoczny dla zalogowanych] (10) [link widoczny dla zalogowanych]
(11) [link widoczny dla zalogowanych] (12) [link widoczny dla zalogowanych]

Odcinka po południowej stronie rzeki jakoś jeszcze nie odwiedziłem, ale też jest tam pare pamiątek po linii - m.in. wiadukt drogowy, budynki stacji w Skrzeszewie wraz z peronem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Czw 21:32, 13 Sie 2009    Temat postu:

Ricardos napisał:
Ponownie jeszcze ja,

Odpaliłem sobie ajtiajowskie Zumi.pl, aby obejrzeć ślady trzech linii i są one bardzo dobrze widoczne!


[CIACH O LINII NASIELSK - LEGIONOWO]
Sama linia jest warta zbadania, kiedyś byliśmy tam z TLG i jeszcze kimś (nie pamiętam jak się nazywał) i z radością udam się na nią ponownie między innymi dlatego, by znów ją pouwieczniać Wink
W większości budynków pokolejowych są mieszkania, ale na południowym brzegu Narwi w jednym z kolejowych budynków jest komisariat policji.

Cytat:

2) Drugą linią jest wąskotorówka biegnąca przez Puszczę Kampinoską. ma ona początek w Sochaczewie, gdzie do dziś istnieje (kiedyś jechałem!) jednak mnie interesuje jej nieistniejący, najdalszy odcinek koło Cybulic. Otóż na Zumi, dobrze widoczna jest zachowana przecinka leśna na zachód od wydm koło fortu w Cybulicach, gdzie dziś jest strzelnica wojskowa. Miejsce to znam. Natomiast według Zumi muszę ustalić naocznie miejsce dawnego przecięcia torów z istniejącą szosą Cybulice - Leoncin. Ponieważ po drodze przepływa Kanał Kromnowski, ważnym będzie namierzenie w realu miejsca, gdzie musiał stać most kolejki nad nim. Według Zumi, most ten może stać do dziś, jako że śladem wąskotoru biegnie leśna droga, krzyżująca się z kanałkiem, więc most musi być, zapewne oryginalny, kolejowy, z tamtych lat. Widzę to miejsce na Zumi, jest głęboko w puszczy, więc dojazd samochodem nie wchodzi w rachubę. Bryczkę zostawię gdzieś koło miejsca dawnego przecięcia wąskotoru ze wspomnianą szosą do Leoncina, a dalej już z buta w las. Smile


Też planowałem eksplorację nieczynnych odcinków sochaczewskiej KD. W Tułowicach odchodzi linia do Wyszkowa (kończyła się przed brzegiem Wisły, wiem że stały tam budynki kolejowe ale nie wiem czy wciąż stoją).
Linia 'główna', czyli ta, po której jedzie kolejka do Wilcz Tułowskich nie wiem czy prowadziła aż do Cybulic. Natomiast z 10 lat temu byłem na końcówce tej linii w Piaskach Królewskich, gdzie z chęcią znów się udam Smile W Piaskach znajduje się mijanka lub miejsce do oblotu składu a za stacją jest kawałek toru zakończony kozłem oporowym i nie pamiętam czy jest tam też usypana górka - trzeba pojechać i sprawdzić, a także zerknąć czy linia mogła iść dalej.

Cytat:

[CIACH O KOLEJCE CUKROWNICZEJ]


Też warte obejrzenia tymbardziej, że w przeciwieństwie do poprzednich tematów, ten jest dla mnie nowością.

Ponadto, wracając do bocznic pod Palmirami i ewentualnych wątpliwości czy one istniały czy nie. Mapa daje dowody na istnienie jednakże warto również sprawdzić to na żywo. Wiadomo, ze po linii nie został właściwie żaden ślad (prócz przepustu w lesie na Młocinach). Jako, że linię rozebrano, na próżno szukać resztek tłucznia czy porzuconych podkładów. Ale będąc w ustronnym miejscu, gdzie często przychodzą do głowy pomysły przyszło mi na myśl, aby sprawdzić, czy na trasie bocznic nie ma jakiejś rzeczki. Okazało się, że strumyk "Wilcza Struga" przecina te bocznice, toteż mogły i tam zachować się jakieś przepusty i, jeśli czas i pogoda pozwoli, może w przyszłym tygodniu wybiorę się tam rowerem i sprawdzę.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Pią 23:43, 14 Sie 2009    Temat postu:

Hej,

W kwestii nadwiślańskich budynków pokolejowych, to jeśli mamy na myśli te same obiekty, to one nadal stoją. Ja myślę o takim starym, ceglanym budynku podobnym do młyna, stojącym obok ślepej szosy, wiodącej niegdyś na drewniany most w Wyszogrodzie. Jeśli Ty, Tomku, też masz to na myśli, to jeszcze latem, przejazdem do Wyszogrodu, podjechałem pod ten budynek. Stał, ino zniszczony.

Aha, jeszcze jedno, zarówno w kwestii kolejki sochaczewskiej, jak i cukrowniczej pomiędzy Błoniem a Lesznem: Podczas penetrowania okolicy, warto wypatrywać za jakimś wiekowym mieszkańcem bądź mieszkanką okolic. Taki stary dziadzio może nam powiedzieć wiele cennych szczegółów dotyczących tych linii, w końcu musi tę kolejkę pamiętać. Teoretycznie o starszych ludzi na wsi najłatwiej.

Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Nie 15:38, 16 Sie 2009    Temat postu:

Ricardos napisał:
Hej,

W kwestii nadwiślańskich budynków pokolejowych, to jeśli mamy na myśli te same obiekty, to one nadal stoją. Ja myślę o takim starym, ceglanym budynku podobnym do młyna, stojącym obok ślepej szosy, wiodącej niegdyś na drewniany most w Wyszogrodzie. Jeśli Ty, Tomku, też masz to na myśli, to jeszcze latem, przejazdem do Wyszogrodu, podjechałem pod ten budynek. Stał, ino zniszczony.


Powiem szczerze, że samo miejsce widziałem tylko na satelicie, aczkolwiek w kwestii Piasków Królewskich, to byłem na miejscu jakieś 13 lat temu i nie wszystkie szyny były pokradzione. Niestety nie udało mi się znaleźć zdjęć z tamtego miejsca aczkolwiek zdaje mi się, że była tam górka usypana za kozłem oporowym, niemniej w świetle o jest na tej mapie (tor w Cybulicach) warto przejechać się tam znów. Może w te wakacje jeszcze się uda tam podjechać i posprawdzać.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Wardas dnia Nie 15:39, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Nie 18:26, 16 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Powiem szczerze, że samo miejsce widziałem tylko na satelicie, aczkolwiek w kwestii Piasków Królewskich, to byłem na miejscu jakieś 13 lat temu i nie wszystkie szyny były pokradzione.

Byłem tam 2 lata temu i nic się nie zmieniło. Są szyny, do tego tak zarośnięte, ze żadnemu złomiarzowi nie będzie się tam chciało pchać.
Jeżeli ktoś chce się tam wybierać to polecam silne specyfiki na kleszcze, bo tego kurestwa tam nie brakuje. Dojazd od strony Nowin, drogą gruntową jakieś 700m od skrzyżowania przy pętli autobusowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Pon 18:00, 17 Sie 2009    Temat postu:

TLG napisał:
Cytat:
Powiem szczerze, że samo miejsce widziałem tylko na satelicie, aczkolwiek w kwestii Piasków Królewskich, to byłem na miejscu jakieś 13 lat temu i nie wszystkie szyny były pokradzione.

Byłem tam 2 lata temu i nic się nie zmieniło. Są szyny, do tego tak zarośnięte, ze żadnemu złomiarzowi nie będzie się tam chciało pchać.
Jeżeli ktoś chce się tam wybierać to polecam silne specyfiki na kleszcze, bo tego kurestwa tam nie brakuje. Dojazd od strony Nowin, drogą gruntową jakieś 700m od skrzyżowania przy pętli autobusowej.


Zarośnięte były już te naście lat temu gdy ja tam byłem niemniej jednak w niektórych miejscach brakowało czasem jednej szyny. Jednakże w sferze moich planów rowerowych leży odnoga do Wyszogrodu, bowiem wzdłuż linii do Piasków można jechać, ale drogą (choć jak będzie czas i chęci to też się może wybiorę).

BTW, znalazłem na stronie [link widoczny dla zalogowanych] odrobinę informacji o tej linii, aczkolwiek wydaje mi się, że zdjęcie umieszczone w galerii nie pochodzi z tej linii ponieważ na moje oko jest to kolej wąskotorowa na tym zdjęciu.

Pozdrawiam!
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pon 19:51, 17 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Jednakże w sferze moich planów rowerowych leży odnoga do Wyszogrodu

Kiedyś o tym rozmawialiśmy. Z tą trudnością, że można tam dojechać albo od Sochaczewa, albo od Nowego Dworu Mazowieckiego, toteż jest to spory kawałek do zrobienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Pon 22:27, 17 Sie 2009    Temat postu: Re: UPDATE wątku o linii do Palmir

Ricardos napisał:
Hej,

Trafiłem na pewną ciekawostkę w temacie tej linii. Jest nią stara, amerykańska mapa wojskowa z okresu krótko po IIWŚ. Interesujący i związany z wątkiem fragment jej, wklejam tu:


Mam małą - dużą sprawę. Czy dałoby się wkleić także kwadrat na zachód o ile istnieje ? Chodzi mi konkretnie o kolejkę sochaczewską

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Linie i bocznice północnej lewobrzeżnej Warszawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin