|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cvana
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - obecnie Bielany
|
Wysłany: Wto 18:42, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Na samo hasło "Swing" serce szybciej mi bije
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ricardos
starszy maszynista
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Bemowa
|
Wysłany: Sob 2:31, 26 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Hej hej, witam po dłuższej przerwie z mojej strony!
Więc na jednotor wróci dokładnie i bez zmian linia numer 20!!! ))
[link widoczny dla zalogowanych]
Nawet sobie nie wyobrażałem, aby mogło być inaczej, wszak 20tkę pamiętam jeszcze z dzieciństwa, gdy jeździła wśród iście wiejskiego krajobrazu Górc. Jak już wznowią kursowanie, specjalnie się przejadę i przypomne sobie dawne lata z jednotorem. Powiem Wam szczerze, że bardzo lubiłem wieczorne powroty, zwłaszcza jesienią do domu. Odcinek jednotorowy od ogródków działkowych na Kole pozytywnie zaszedł mi w pamięć. Oczywiście pamiętam starsze dzieje, gdy jednotor zaczynał się już od pętli na krańcu Koła i 20tka pomykała po drewnianym moście. Ech czasy.... trzeba się będzie jezdnąć zreaktywowaną linią.
Ricardos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Nie 15:32, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Czas najwyższy bo ta trasa została otwarta. Prace modernizacyjne odbywały się bardzo wolno. Pierwsze zaczęły się już w 2008 roku. Mam nadzieję, że termin 30.04.2011 zostanie dotrzymany. W przeciwnym razie TW czekają kary za opóźnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Nie 15:46, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
cvana napisał: | Na samo hasło "Swing" serce szybciej mi bije |
CENZURA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:36, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Wardas
zawiadowca stacji
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wawrzyszew
|
Wysłany: Nie 16:01, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Edgar napisał: | cvana napisał: | Na samo hasło "Swing" serce szybciej mi bije |
A mnie rośnie ciśnienie Do tego bolą uszy i głowa od tych quasi-sinusoidalnych, piszczących przebiegów, które słychać w trakcie rozruchu/hamowania. To jest naprawdę bardzo dolegliwe. Często muszę odbyć podróż z jednego końca miasta na drugi i to właśnie Swingiem. Po takiej jeździe gwiżdże mi w głowie. Domyślam się, że większości ludzi ten hałas nie przeszkadza. Czemu? Mają po prostu przytępiony słuch, albo nazywając rzeczy po imieniu - są głusi. Częste korzystanie z dousznych słuchawek robi swoje. Pamiętam szok lekarza, który wykonywał u mnie audiogram w ramach badań okresowych. Stwierdził, że bardzo rzadko spotyka się osoby z tak dobrym słuchem, jak u mnie. Wyjaśnił mi przyczyny takiego stanu rzeczy, w tym opisane przeze mnie powyżej. Oraz tego, że mam nieznacznie osłabiony odbiór częstotliwości w okolicach 5-6 kHz (sam o tym poinformowałem i dostałem wyjaśnienie takiego stanu rzeczy). Oprócz hałasu generowanego przez aparaturę energoelektroniczną, w przedmiotowym sprzęcie dość głośno pracuje zespół napędowy. Niektóre egzemplarze według mojej subiektywnej oceny generują hałas zbliżony do wagonów typu 13N.
A wracając do przedmiotowej kwestii nie widzę przeszkód w tym, by Swing miał wjechać na trasę 20 - ki. Najwyżej łuki na pętli Boernerowo będą musiały podlegać częstszej regeneracji/wymianie |
To już kwestia gustu. Ja lubię ciszę i nie słucham głośno muzyki w słuchawkach, jednak wolę jechać głośnym Ikarusem niż cichszym Jelczem. Co do Swingów - też je lubię... na razie.
Pozdrawiam !
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Nie 17:01, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tomek Wardas napisał: |
To już kwestia gustu. Ja lubię ciszę i nie słucham głośno muzyki w słuchawkach, jednak wolę jechać głośnym Ikarusem niż cichszym Jelczem. Co do Swingów - też je lubię... na razie. |
CENZURA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:36, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Nie 17:30, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
CENZURA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:36, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Nie 18:39, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Edgar napisał: | Co do samej linii, to nadal mnie nurtuje w jaki sposób zostanie rozwiązana sygnalizacja na odcinku jednotorowym. Czy będzie to powtórka poprzedniego typu blokady, czy coś zupełnie nowego. I oczywiście, jak będzie funkcjonować. Poprzednia blokada, pomimo szeregu zabezpieczeń, nastręczała wielu problemów. Ta, z przed 1998 roku też była całkiem niezła, ale jak powszechnie wiadomo - Polak potrafi Motorniczowie poznali ją na wylot i czasem wykorzystywali do "zabawy", a można było naprawdę robić cuda, do tego w taki sposób, że nie można było nikomu, niczego udowodnić. Nie raz nie dwa, tramwaje spotykały się na przeciw siebie, a wskazania sygnalizacji pokazywały, że wszystko jest w porządku. Cóż, urok kontaktów sieciowych Powiem więcej. Po wszystkim, można było wszystko "zresetować" (dostęp do szaf sterowniczych nie był zbyt skomplikowany) i wtedy sieciowcy mieli zagadkę, choć domyślali się, co było grane.
Z ciekawostek. Przed skróceniem linii 20 do pętli Koło, jeździła na niej praktycznie stała ekipa motorniczych. Ogromna większość z nich, do pracownicy zaawansowani wiekiem i stażem pracy. Stąd też nasza slangowa nazwa tej linii - "Emerytka". Czas przejazdu był bardzo duży, do tego, na pętli Banacha, za każdym razem był 34 - minutowy "gwarantowany" postój. Nie oszukujmy się. Jeżdżąc 20 - ką, człowiek się zbytni nie przemęczył. Sytuacja zmieniła się znacznie po skróceniu linii do pętli Koło. Rozkład był napisany tak, że trzeba było uskuteczniać niezłą gonitwę, a i tak było się do tyłu z rozkładem. Po kilku "kółkach" dochodziło do tego, że traciło się całe kursy, a tryb "SB" był normą. Pasażerowie, którzy wiedzieli, co jest grane, z dużym wyprzedzeniem informowali, gdzie chcą wysiąść. Sytuacja zmieniła się nieco, gdy nakręciłem film obrazujący problem. Jedno jest pewne. Ci ze starej ekipy, błagali, by nie dawać im 20- tki, bo nie dają rady. Po za tym, ilość "kółek", które trzeba było wykonać na w trakcie zmiany dochodziła do prawie dwudziestu (!). Można było zawrotów głowy dostać. Parę razy przeżyłem coś takiego i miałem dosyć. Wolałem system "rotacyjny". Było to wprowadzone po kolejnej korekcie rozkładów jazdy, gdy każdy postój na pętli Koło wynosił zawsze 14 min (kwestia przerw - Kodeks Pracy). Przychodziłem na rano i popołudnie i "zaliczałem" wszystkie brygady po kolei, a w czasie kiedy jeździłem - inny motorniczy miał 40 minut przerwy. To była frajda! Jeździć wszystkimi brygadami na linii Jak będzie teraz? Zobaczymy. |
A propo rozkładu to pamiętam anegdotkę mojego kumpla, który swego czasu regularnie jeździł 20 na zajęcia na WAT - określił to mniej więcej tak, że podczas jego przejazdu motorowy zatrzymał się dwa razy i nie był to ani przystanek, na którym wsiadał, ani ten na którym wysiadał Pasażerowie wsiadali i wysiadali, gdy wagon się toczył, a jak nikt się nie kwapił do wysiadania to pełnym pędem jechano dalej. Acz wizualnie rozkład po skróceniu do Koła był wyjątkowy - to była chyba pierwsza i jak dotychczas jedyna linia, której rozkład miał w nagłówku DZIEŃ POWSZEDNI, SOBOTA i ŚWIĘTO. Wyglądało to pięknie - częstotliwość co 10 minut praktycznie od 7 do 21 chyba, ale czasy wyżyłowane do granic, przez co widok dwóch solówek na światłach przed jednotorem był niemal powszedni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Nie 18:56, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: |
A propo rozkładu to pamiętam anegdotkę mojego kumpla, który swego czasu regularnie jeździł 20 na zajęcia na WAT - określił to mniej więcej tak, że podczas jego przejazdu motorowy zatrzymał się dwa razy i nie był to ani przystanek, na którym wsiadał, ani ten na którym wysiadał Pasażerowie wsiadali i wysiadali, gdy wagon się toczył, a jak nikt się nie kwapił do wysiadania to pełnym pędem jechano dalej. |
Bo tak było. Ludzie doskonale wiedzieli o co chodzi i często krzyczeli: '- panie!, panie! - leć pan dalej! Tu nikt nie wysiada!" Prędkości, jakie się osiągało zwłaszcza na prostych odcinkach były dosyć znaczne. Odcinek Stare Bemowo - Boernerowo, ze względu na dość znaczną długość i występowanie łuku - przypominał kolejkę górską w wesołym miasteczku Kto miał przyjemność ze mną jechać, wie o czym piszę. Dreszczyk emocji był na mijance Groty. Tam nie można było podjechać do "czoła wagonu", bo znajdował się tam czujnik (pętla). Gdyby tam podjechać, blokowało się cały odstęp i ten od strony Koła musiał przymusowo czekać, co powodowało opóźnienie. Czasem czekało się, aż światło się zmieni na czerwone. Gdy musiałem zbyt długo czekać, czasami ruszałem. Mój rekord od Grot do zjazdu w odcinka jednotorowego, to dwie minuty. W końcu ktoś po drugiej stronie nie mógł zbyt długo czekać
Siecool napisał: | Wyglądało to pięknie - częstotliwość co 10 minut praktycznie od 7 do 21 chyba, ale czasy wyżyłowane do granic, przez co widok dwóch solówek na światłach przed jednotorem był niemal powszedni. |
Cóż. Niektórzy nie dawali rady. Jak jeździł jakiś "żółw', to się wszystko sypało. Potem zaczęła też szwankować blokada, która nie nadążała "z przetwarzaniem" tak dużej ilości wozów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cvana
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - obecnie Bielany
|
Wysłany: Czw 18:07, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Czw 20:09, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dorzucam kilka kadrów. Najpierw rolę główną grała parówka sieciowców, której widok zresztą doprowadził wcześniej do wypadku przy Powstańców Śląskich - kierowca przerażony widokiem tramwaju tak zahamował, że kolejny samochód zaparkował w jego tyle.
Potem występował już tylko skład 2066+2067, który robił tam kółka w średnim czasie godnym zdychającego żółwia. Większość czasu stali w różnych dziwnych miejscach, pierwsze kółko na odc. Marynin - Boernerowo - Marynin zajęło skromne 1,5h.
Nowa mijanka przy WAT:
Odremontowana mijanka przy Starym Bemowie:
Na zdjęciu widać też sygnalizator mijankowy, dorzucam też ciekawostkę w postaci sygnalizacji na Boernerowie:
Premiera liniowa 30 kwietnia.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Wto 0:46, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Premiera liniowa 30 kwietnia. |
CENZURA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:37, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Wto 23:06, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Byłem dzisiaj na trasie 20-ki. Nie działo zupełnie nic. Przejścia przez tory nadal nie zrobione. Zostało tylko 3 dni.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pią 22:21, 29 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zrobili te przejścia. I w sumie bez specjalnego pośpiechu, jakoś nie przyszło mi do głowy, że to nie będzie asfaltowa wylewka tylko poczciwe betonowe płyty, które można stosunkowo szybko położyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 6:34, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
CENZURA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Czw 0:37, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|