|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Śro 21:56, 05 Lis 2008 Temat postu: Remont obwodnicy towarowej |
|
|
TLG zbłądził dziś w głębsze trzewia WMH, ja udałem się tam, gdzie to się wszystko zaczyna, zaintrygowany tajemniczym manewrującym pociągiem, którego światło widziałem dzisiaj dość często z balkonu. Okazało się, że na stacji Jelonki rozpoczeła się modernizacja linii 509.
Od dłuższego czasu na całym szlaku linii leżały szyny, świadczące o przygotowaniach do remontu, teraz rozpoczęły się konkrety. Na stacji stały dzisiaj dwa pociągi robocze z mozaiką róznych wagonów i wagoników oraz dość konkretnym dźwigiem. Obok stała jeszcze niebieska drezyna. Po stacji i okolicach szwendało się sporo pracowników, a wszystkiemu z góry, ze swojego balkoniku przyglądał się pracownik nastawni. Póki co dostawiono nowy semafor dwukomorowy na głowicy północnej. Po jego umieszczeniu można sądzić, że będzie on pracowal na potrzeby obu torów szlakowych, obecnie funkcjonuje on w służbie toru w kierunku dworca Gdańskiego. Oprócz tego nie istnieją już częściowo dwa tory stacyjne, które zostały wyorane razem z całą podbudową.
Z racji tego, że spieszyłem się na wydział i 522 popełniłem tylko dwa zdjęcia:
#1 [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] #2 [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciu #1 widać wszystkie pociągi robocze wraz z drezyną. Stonka najbardziej po lewej to bodaj SM42-2365, należąca do Przedsiębiorstwa Robót Kolejowo-Inżynieryjnych. Druga stonka to SM42-521, na oznaczenia drezyny zapomniałem spojrzeć. Oba składy stały na torach, które bliżej ul. Strąkowej zostały już wyorane. Na tym zdjęciu widać również po prawej nowy semafor, na międzytorzu zaś z kolei wskaźnik W15, informujący, że odnosi się on do toru w kier. Gdańskiego.
Na zdjęciu #2 zbliżenie na pociąg z SM42-521 na czele, po prawo od drezyny widać też koparkę pracującą na drugim końcu stacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Czw 19:18, 06 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
TLG zbłądził dziś w głębsze trzewia WMH | TLG jr.
Generalnie prace są też prowadzone na łącznicy Gołąbki - Ursus. Wyrwany jest jeden tor, na którym prowadzone są prace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Nie 23:02, 09 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Udało się! Wszedłem na stronkę, jako 4000 użytkownik:) ładna ilość wejść stuknęła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Nie 10:09, 23 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ostatnio widziałem w Lasku na Kole ów pociąg do odzyskiwania podsypki. Całkiem spory odcinek toru już przerobił. Pociąg należy do hiszpańskiej firmy COMSA, któa budowała m.in. linie dużych prędkości AVE. Ciekawostką jest, że ma w swoim taborze rumuńskie lokomotywy, u nas znane jako ST43.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:41, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
TLG napisał: | ...Ciekawostką jest, że ma w swoim taborze rumuńskie lokomotywy, u nas znane jako ST43. |
Czyli 060DA.
Cos mi sie majaczy w glowie, ze niektore prywatne "rumuny" w Polsce maja za soba hiszpanski epizod. Czy ktos wie cos wiecej na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Wto 9:43, 25 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mam w jakimś niemieckim pisemku zdjęcie. Jak to odgrzebię to zeskanuję. Z tego co wiem one do Hiszpanii trafiały już jako używane właśnie do pracy pomocniczej przy budowie kolei dużych prędkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Wto 16:57, 09 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A tak OT: dzisiaj mieliśmy przygrywkę do tego, co pojawi się na obwodowej za niecałe dwa lata: przez Bemowo kursowały pociągi spółki Intercity prowadzone między innymi przez EP09
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:36, 09 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
TLG napisał: | A tak OT: dzisiaj mieliśmy przygrywkę do tego, co pojawi się na obwodowej za niecałe dwa lata: przez Bemowo kursowały pociągi spółki Intercity prowadzone między innymi przez EP09 |
...nie po raz pierwszy zresztą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Śro 11:12, 10 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A to tak, były już takie sytuacje, m.in w 2004r. Ponadto zerwany jest południowy tor i wybrana podsypka. Na razie nie ruszyli sieci trakcyjnej. Ciekaw jestem czy są już projekty budowlane nowych przystanków osobowych przy Wola Park, Forcie Wola i Powązkowskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pią 18:09, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Na szlaku między Odolanami a Jelonkami są już położone podkłady pod nowy tor. Ponadto dzisiaj kursują po jedynym na razie torze pociągi towarowe - coś nowego, bo przez ostatnie dwa tygodnie nie widziałem żadnego. Co ciekawe wygląda na to, że szlakowa na czynnym torze spadła nawet poniżej standardów WMH - pociągi wloką się niesamowicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Pią 19:19, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ponadto dzisiaj kursują po jedynym na razie torze pociągi towarowe - coś nowego, bo przez ostatnie dwa tygodnie nie widziałem żadnego. |
Owszem. Na torze tym pracowały między innymi drezyny pajęczarzy PKP Energetyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Czw 21:58, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Kilka fotek z wczorajszego spaceru wzdłuż torów:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Sieć nad rozebranym torem jest zwinięta (właściwie to zdemolowana) od Jelonek do przęseł naprężania w okolicach wiaduktu na Kole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TLG
z-ca naczelnika sekcji
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GóRy SzWeDzKiE
|
Wysłany: Pią 10:01, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Sieć jest zwinięta aż do ZETiTu. Natomiast na wysokości Lasku na Kole są zrobione pełne roboty ziemne, na podtorzu jest położona geowłóknina i utwardzona pierwsza warstwa podtorza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Sob 6:01, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem, że w ramach remontu linii, tradycyjne słupy trakcyjne zostaną zastąpione bramkami. Pionowe części bramek zauważyłem od ul. Połczyńskiej do ul. Człuchowskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Edgar
naczelnik sekcji
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa-Jelonki
|
Wysłany: Czw 23:48, 26 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mała korekta. Bramki stoją do prawie do łuku przed ul. Człuchowską. Jaki jest sens ich ustawienia? Nie wiem. Widzę, że od Jelonek do Gołąbek chyba już jazda po obu torach. Widzę, że wrócił na swoje miejsce semafor wjazdowy dla toru niewłaściwego, przy ul. Połczyńskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|