|
www.wmh.fora.pl Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:01, 01 Maj 2010 Temat postu: Widziany, widziana - maj 2010 |
|
|
Dziennik dyżurnego ruchu. Maj 2010.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:08, 01 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
1 maja 2010. Niech się święci! Dziś standardowo poleciały dwie pary do Huty, ale obsługa drugiej wprawiła mnie w zdumienie. Zasadziłem się więc na kurs powrotny i co mam?
17:00, ST44-089 + 40x Eaos / Eaos-w / Eanos / Eans w stronę Jelonek!
Jak żyję, nie widziałem tu gagarina. Są zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Wardas
zawiadowca stacji
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wawrzyszew
|
Wysłany: Sob 19:03, 01 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kulecki napisał: | 1 maja 2010. Niech się święci! Dziś standardowo poleciały dwie pary do Huty, ale obsługa drugiej wprawiła mnie w zdumienie. Zasadziłem się więc na kurs powrotny i co mam?
17:00, ST44-089 + 40x Eaos / Eaos-w / Eanos / Eans w stronę Jelonek!
Jak żyję, nie widziałem tu gagarina. Są zdjęcia. |
No, to jestem pod wrażeniem. Pare lat temu wiadomość o Gagarinie na WMH potraktowałbym jako primaaprilisowy żart, jednakże widziałem jakiś czas temu na Jelonkach Gagarina toteż nie dziwi mnie to aż tak. Jednakże zdjęcia chętnie zobaczę
Pozdrawiam !
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Sob 19:52, 01 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Też miałem przyjemność tego gagara dojrzeć i zafocić.
Ale po kolei:
~11.00 samotna stonka wjeżdża na Jelonki. Zobaczywszy to stwierdziłem, że chyba dzisiaj zanosi się na bidę w pociągach i może nawet popołudniu nic nie będzie. Ale gdzieżby: ok. 15.00 jakieś dziwne Rp1 sprowadziło mnie na balkon, gdzie za krzakami mignął mi gagarek z węglarkami toczący się WMH. Nie mogłem sobie odmówić przyjemności wyprawy na tor, obiad zjadłem w przyspieszonym tempie, wskoczyłem w 122 i proszę:
Trzeba przyznać, że jednak gagar to zupełnie inne wrażenie - już w momencie, gdy pojawiły się trzy światełka gagara wyjeżdżającego z łuku przy szlaku Łosia, stojąc przy Kocjana czułem, że ziemia się trzęsie
Teraz pozostaje pytanie czy to jednorazowy wyskok czy początek trwalszej tendencji.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Sob 20:54, 01 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | Teraz pozostaje pytanie czy to jednorazowy wyskok czy początek trwalszej tendencji. | Dziś w ruchu nie było żadnej SM48... Nie wiem tak naprawdę czemu Widziałem go dwukrotnie na WGT - dwa razy z pociągami... Pierwszy pociąg mnie zmylił bo jechały puste platformy i węglarki... Jak widziałem drugi pociąg (po 17:30) to myślałem, że jest to jakiś kolejny pociąg przyprowadzony z Pragi czy Gdańskiej. A tu takie miłe zaskoczenie I niestety z tego powodu nie mam szczegółowo rozpisanego tego pociągu
Siecool: Kiedyś pytałeś czy będzie gagarin na WMH... Mówisz-masz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Sob 20:56, 01 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Nie 17:22, 02 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Panie i Panowie! Aparaty w dłonie!
02-05-2010r., godz. 16:45. ST44-089 + 29 węglarek zameldował się na WGT. Skład:
- 8x Eaos typu 412W
- 8x Eaos typu 408W (w tym dwa niebieskie)
- 6x Eaos - typ CFR/E
- 5x Eaos - typ CSD/E (w tym dwa niebieskie)
- 1x Eaos-w typu 430W (niebieski)
- 1x Eas typu 408W
Mam kilka fotek składu z WGT ale dodam później bo "skończyła" mi się bateria w aparacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Nie 19:03, 02 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na porannej parze też jechał Jakoś tak wyszło, że dzisiaj widziałem tylko skład, który wyżej napisał Szymon, a dla reszty widziałem tylko o której jechali, więc podam tylko te godziny kursów (na wysokości Babimojskiej):
poranna para - 8.30 do Huty, powrót 11.05;
popołudniowa - ~13.30 do Huty, powrót 16.30.
Temu ostatniemu postanowiłem zrobić zdjęcie - niesamowite komary wygoniły mnie z lasu (wczoraj były mniejsze), więc wybrałem sobie miejscówkę na górce, gdzie komarów nie było, a dodatkowo chciałem żeby było widać skład. Wszystko niby cacy, doczekałem się pociągu, tylko jakoś nie przyszło mi do głowy, że gagar kopci. I to jak!
I tyle zostało z mojego widzenia składu
Cóż, teraz tydzień mnie nie będzie, zobaczymy czy jak wrócę to nadal będzie gagar jeździł
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:42, 03 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Świetne zdjęcie!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kulecki
Administrator
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:33, 03 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
03.05.2010, Lazurowa:
09:15, ST44-089 + węglarki w stronę Huty
11:30, ST44-089 + węglarki w stronę Jelonek. Zabawna sprawa, bo pod estakadą stała para osób w miłosnym uścisku. Mechanik wychylił się prawie do pasa z okna i powitał zakochanych "cichym Rp-1", kompletnie psując nastrój... sprawiał wrażenie zadowolonego z siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Wto 23:12, 04 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
04-05-2010r., godz. 14:10. ST44-089 + 29 węglarek wyrusza z WGT w kierunku Radiowa. Dodam, że wagony te na transport czekały aż od soboty Poznałem je dlatego, że jako ostatni jechał charakterystyczny "czech" Szczegóły składu:
- 10x Eaos - typ CFR/E (w tym 3 niebieskie)
- 6x Eaos typu 412W (w tym jeden niebieski)
- 6x Eaos typu 408W
- 4x Eaos - typ CSD/E
- 1x Eas typu 408W
- 1x Eans typu 424W
- 1x Eanos typu 423W (niebieski)
Około 16:30 gagarin pojawił się z powrotem na WGT... Saam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Wto 23:13, 04 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pon 21:04, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
2010-05-10:
13.30 przy jednostce wojskowej ST44-089+24 węglarki do Huty. Czemu tak wcześnie?!
15.10 ST44-089+24 platformy startuje z Radiowa. Tak od niechcenia zrobiłem zdjęcie tym kęsom co jechały i okazało się, że można z niego przeczytać co jest na tych naklejkach, którymi każdy kęs jest opatrzony:
WYTOP 164439 (było też 164438)
GATUNEK 31Mn4
PROFIL kw 160
kw 160 oznacza chyba kęsiska kwadratowe o boku przekroju 160 mm, długość chyba 6 m (wg katalogu produktów większych huta nie robi), bo mieszczą się dwie takie rzędy na platformach (2x 6 m kęsów+miejsce na przerwę, a platforma ma coś koło 18 m długości ładunkowej).
A, jeszcze mi się przypomniało. W drogę powrotną wybrałem się dość pokrętnie i wylądowałem koło 16.30 przy Kozielskiej. Akurat przez przejazd przetaczał się byczek ze składem w kierunku WGT. Skład wyglądał jakby w całości miał trafić do Huty: 2 węglarki ze złomem, dalej coś koło 10 pustych Res/Rs i ~ 20 kolejnych węglarek, znowu ze złomem. Ciekawe czyi ewentualnie kiedy pojadą na Radiowo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Siecool dnia Pon 21:08, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Pon 22:20, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | 2010-05-10:
13.30 przy jednostce wojskowej ST44-089+24 węglarki do Huty. Czemu tak wcześnie?! | Dziś chyba się bardzo mechanikowi spieszyło bo gotowość do odjazdu była już zgłoszona o 12:30 Ale trochę go wstrzymali i odjechał 13:05.
Dziś na WMH gościł mój kolega, który wykonał takie zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Siecool napisał: | platforma ma coś koło 18 m długości ładunkowej | W platformach 412Za (Rs) oraz 424Z (Res) długość ładunkowa wynosi 18500mm = 18,5m Masa na tych wagonach powinna być rozkładana równomiernie na oba wózki więc takie kęsy kładzie się zazwyczaj bezpośrednio nad wózkami, ponieważ gdyby położyć je na środku to z platformy zrobiło by się lekkie V
Siecool napisał: | A, jeszcze mi się przypomniało. W drogę powrotną wybrałem się dość pokrętnie i wylądowałem koło 16.30 przy Kozielskiej. Akurat przez przejazd przetaczał się byczek ze składem w kierunku WGT. Skład wyglądał jakby w całości miał trafić do Huty: 2 węglarki ze złomem, dalej coś koło 10 pustych Res/Rs i ~ 20 kolejnych węglarek, znowu ze złomem. Ciekawe czyi ewentualnie kiedy pojadą na Radiowo | Pociąg 22974 rel. Warszawa Praga - Warszawa Główna Towarowa WOA. Już dziś około 13 na WGT na torze kierunkowym na hutę (tor 57) stało około 20 węglarek ze złomem. Potem na innym torze ustawiono jeszcze ~40 ale nie wiem czy one nie jadą gdzieś dalej... W każdym razie gagarin w zeszłym tygodniu się nie pojawiał, cały czas jeździły SM42+528 + SM48-112 Ale na jutro miejmy nadzieję też będzie ST44
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siecool
naczelnik sekcji
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo
|
Wysłany: Pon 23:00, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Szymon napisał: | Siecool napisał: | 2010-05-10:
13.30 przy jednostce wojskowej ST44-089+24 węglarki do Huty. Czemu tak wcześnie?! | Dziś chyba się bardzo mechanikowi spieszyło bo gotowość do odjazdu była już zgłoszona o 12:30 Ale trochę go wstrzymali i odjechał 13:05.
Dziś na WMH gościł mój kolega, który wykonał takie zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
O, gdyby go potrzymali jeszcze trochę to bym się z nim spotkał, bo też zmierzałem na wiadukt i z dość podobnym zamysłem zdjęcia. Ale nie spodziewałem się, że pojedzie tak wcześnie, liczyłem, że najwcześniej 13.40 będzie i tych 20 minut mi zabrakło... A mechanik faktycznie ekspres - potem na Radiowie też go potrzymali chwilę - przepuszczal SM42-2193, która skombinowała skądś długi ogon węglarek i przetaczała go po wadze czy co to jest to dziwne przy budynku stacyjnym.
A swoją drogą to na tym Radiowie stwierdziłem, że gagar to niezły interes dla Cargo. Zamiast trzech (czy nawet czterech osób, bo nie wiem czy jeździ pomocnik w drugim loku) i dwóch loków, jedzie jedna osoba w jednym loku. Czysty zysk po prostu.
Szymon napisał: | Pociąg 22974 rel. Warszawa Praga - Warszawa Główna Towarowa WOA. Już dziś około 13 na WGT na torze kierunkowym na hutę (tor 57) stało około 20 węglarek ze złomem. Potem na innym torze ustawiono jeszcze ~40 ale nie wiem czy one nie jadą gdzieś dalej... W każdym razie gagarin w zeszłym tygodniu się nie pojawiał, cały czas jeździły SM42+528 + SM48-112 Ale na jutro miejmy nadzieję też będzie ST44 |
Mam nadzieję, może też się wybiorę, póki mam jeszcze czas na takie ekstrawagancje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon
dyspozytor zakładu taboru
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Główna Towarowa
|
Wysłany: Wto 0:05, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Siecool napisał: | A swoją drogą to na tym Radiowie stwierdziłem, że gagar to niezły interes dla Cargo. Zamiast trzech (czy nawet czterech osób, bo nie wiem czy jeździ pomocnik w drugim loku) i dwóch loków, jedzie jedna osoba w jednym loku. Czysty zysk po prostu. | No trochę więcej zawsze ich tam jedzie ponieważ oprócz maszynisty jedzie rewident, czasem jest też manewrowy Bo rewident jest w tym pociągu obowiązkowy bo na Radiowie nie ma posterunku rewizji technicznej, a ktoś szczegółową próbę hamulców wykonać musi ze względu na to, że sama lokomotywa 30 czy 40-wagonowego składu na WMH nie zahamuje (chociażby ze względu na duże nachylenia torów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AXEL
praktykant
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:33, 11 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Instrukcja Cw1 (dawna Mw56) jasno określa kiedy to należy robić próbę hamulca. Po każdym sformowaniu składu czy też nawet zmianie czoła przez pojazd trakcyjny (próba szczegółowa lub uproszczona). Nic tu nie ma wielkość składu i to czy lokomotywa byłaby w stanie czy też nie go zahamować. Bez względu na to próbę się robi i koniec.
Prywatni przewoźnicy upraszczając procedury robią uprawnienia rewidenta pomocnikom i to oni podpisują kartę próby hamulca i przeprowadzają próbę czy to szczegółową czy też uproszczoną. W Cargo widać wolą wrzucić kolejnego łebka do kabiny.
A co do wzniesień na szlaku to przed wyjazdem składu na linię z dużymi spadkami/wzniesieniami ZAWSZE wymagana jest próba choćby uproszczona nawet w przypadku gdy skład nie był formowany na nowo czy nie zmieniano czoła albo samego pojazdu trakcyjnego.
Zainteresowanych odsyłam do instrukcji lub służę pomocą.
A tak na marginesie 089 to gagarin przed modernizacją z pierwszej partii produkcyjnej ze starym dwusuwowym silnikiem w delegacji w Warszawie z Białegostoku. Pierwsze partie miały trójdzielna żaluzję ale na powyższych fotkach tego nie widać.
EDIT: A tak z racji tego, iż to mój pierwszy post "Witam wszystkich" !!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Wto 14:01, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|